Обставини, в яких працює вітчизняний бізнес, змінюються частіше, ніж цього хотілося б. Тому спроможність бізнесу швидко та адекватно адаптуватися до змін зовнішнього середовища є однією з найважливіших умов не тільки його успішного розвитку, а й виживання. У цьому контексті й світова фінансова криза, хоч як парадоксально це звучить, для українських бізнес-структур може стати додатковою можливістю ефективного розвитку. Що потрібно знати українським бізнесменам для того, щоб у ситуації найжорстокішої кризи зуміти отримати свою частку «фондового пирога»? Які саме гроші краще залучати на фінансових ринках і якою має бути українська компанія, щоб інвестор погодився вкладати кошти в її розвиток? Цим актуальним питанням був присвячений майстер-клас «Українська компанія очима західного інвестора», який провели професори провідної української бізнес-школи МІМ-Київ, фахівці у галузі фінансового та інвестиційного менеджменту д.е.н. М.Гольцберг і к.е.н. Л.Хасан-Бек для ділових кіл Донецька. Співорганізаторами майстер-класу виступили представники відомих компаній UPRAS Capital, ДатаГруп і Першого українського міжнародного банку (ПУМБ), багато які з них є випускниками програми МВА МІМ-Київ.
Автори майстер-класу радили учасникам розглядати світову фінансову кризу як додатковий шанс для отримання інвестицій. «З будь-якої кризи є два виходи: видужати чи померти. Однак у фінансової системи вихід лише один — видужати. І система, звісно ж, видужає», — стверджує Л.Хасан-Бек. Що ж до компаній, то він вважає: вижити зможуть тільки ті з них, які перебувають у нормальному фінансовому стані та за умов фантастичних проблем збирають ресурси, залучають капітал із фондових ринків. У цій ситуації мистецтво фінансового менеджменту полягає в готовності взяти ці гроші, в умінні точно визначити, які саме кошти цікавлять компанію, у дотриманні правил гри, своєрідного «дрес-коду», прийнятного та зрозумілого для інвестора.
Професори МІМ-Київ не бояться стверджувати, що український бізнес за умов світової кризи має непогані шанси здобути інвестиції завдяки недостатній інтегрованості нашої економіки у світові фінансові ринки, перебуванню, умовно кажучи, «на противазі хвилі».
Згодна з думкою колег і президент МІМ-Київ І.Тихомирова: «За умов кризи шансів вижити більше в тих компаній, що розглядають раціональні витрати як інвестиції в розвиток бізнесу. Компанії, менеджмент яких готовий до змін і спроможний відчувати тренди як вітчизняного, так і глобального бізнес-середовища, не тільки мінімізують ризики, а й створять стійку платформу нарощування потужностей та збільшення загальної вартості бізнесу».
Майстер-клас був організований у форматі відеоконференції для забезпечення можливості інтерактивної участі в ньому і київських бізнесменів, слухачів і випускників МІМ-Київ. Такий спосіб об’єднання аудиторій у різних містах і країнах є невід’ємним компонентом процесу навчання в сучасній бізнес-школі, що, як мінімум, має відповідати вимогам динамічного світового бізнес-середовища. Та це тільки один із форматів бізнес-освіти, що доповнює лекційні курси, комп’ютерні бізнес-симуляції та case study, розроблені в МІМ-Київ протягом майже 20-річної діяльності на ринку бізнес-освіти України. У синергії всіх форматів навчання, а також у можливості взаємних контактів і партнерств і полягає унікальність бізнес-освіти. Проте найважливішим компонентом, на думку М.Гольцберга, все-таки є особиста присутність слухачів в аудиторії, що дає можливість обміну досвідом і генерування нових ідей. Цим зумовлений і досить строгий добір аплікантів, і конкурс під час зарахування на програму МВА. Слухачі МВА мають усвідомлювати, що від їхньої присутності в аудиторії залежить якість навчання колег і що саме так у кожного з них з’являється відчуття глобальності бізнесу. У цьому, може, і полягає місія бізнес-школи, щоб партнерство бізнес-освіти та науки було спрямоване на підвищення конкурентоспроможності не тільки кожної конкретної компанії, а й вітчизняного бізнесу загалом.