Джон Міллер, директор Центру біомедичних комунікацій при Північно-Західному університеті, от уже кілька років порівнює ступінь поширеності еволюційної теорії в різних країнах світу. Загалом теорію Дарвіна приймає понад 80 відсотків населення розвинених держав. У Японії переконаними еволюціоністами є 96 відсотків жителів, навіть у Польщі, яку вважають однією з найконсервативніших країн із дуже сильним впливом католицької церкви, 75 відсотків населення не відмовляється від своєї кревності з мавпами. І лише в Сполучених Штатах Америки переважає тверде переконання в тому, що людину створив Бог 10 тисяч років тому, і відтоді ні він сам, ні навколишній світ не зазнав суттєвих змін.
Понад те, три чверті американців вважають, що в школі потрібно вивчати саме теорію креаціонізму, чи то нарівні з еволюційною теорією, чи то натомість. Цій темі присвячено безліч дискусій на найрізноманітніших рівнях американського суспільства. У деяких штатах теорія Дарвіна входить до шкільної програми, у деяких — ні. Та, як виявилося, навіть там, де її вивчення передбачене програмою, вчителі біології вважають за краще попросту ігнорувати ці розділи. У кращому разі вони пропонують їх для домашнього читання, та ніколи не обговорюють на заняттях. Правда, з’ясувати це не надто легко. Як стверджує Юджін Скотт, заступник директора Національного центру наукової освіти, вчителі біології взагалі уникають будь-яких розмов на такі теми. З власного досвіду й досвіду колег вони знають, що завжди знайдуться батьки чи члени опікунської ради, які здіймуть галас навколо цих питань.
Проте, нагадує Джеральд Скуг, колишній декан педагогічного коледжу при Техаському технічному університеті, навіть глави католицької церкви виступали на підтримку вивчення теорії Дарвіна. Так, Пій XII 1950 року та Іоанн Павло II 1996-го пояснювали, що насправді релігія цілком може уживатися з еволюційною теорією. У більшості європейських католицьких шкіл вчення Дарвіна входить до програми. А ось понад 30 відсотків американських учителів біології в звичайних школах вважали б за краще викладати креаціонізм, а не еволюційну теорію.