Інструмент для вдосконалення вищої освіти

29 травня, 2009, 13:07 Роздрукувати Bипуск № 19, 29 травня-5 червня 2009р.
Відправити
Відправити

Ознайомлювати з ідеєю університетських рейтингів українську громадськість, не кажучи вже про академічні кола, потреби немає...

Уже втретє студенти, викладачі, роботодавці, журналісти та громадськість мають можливість ознайомитися з 200 найкращими ВНЗ України за рейтингом ЮНЕСКО — «Топ 200 Україна». Мене запросили написати короткий вступ до першої публікації цього рейтингу в березні 2007 року. Ознайомлювати з ідеєю університетських рейтингів українську громадськість, не кажучи вже про академічні кола, потреби немає. Рейтинги стали звичним інструментом оцінки діяльності вищих навчальних закладів. Приємно наголосити, що вони розвиваються й удосконалюються. Однак надзвичайно важливим є те, як різні кола в Україні сприймають зазначені рейтинги, як розуміють, що ж саме вони відображати можуть, а що — ні.

Визначення рейтингів і досі часто вважають чимось непотрібним. Проте чимдалі таблиці рейтингів набувають ширшого розповсюдження, а відтак актуалізувалися питання їхньої точності, достовірності та корисності. Ці питання хвилюють і тих, хто займається визначенням рейтингів. Саме тому в квітні 2008 року Міжнародна експертна група з визначення рейтингів (IREG) ухвалила важливе рішення щодо вдосконалення партнерства та створення Міжнародної наглядової ради з визначення рейтингів університетів (IREG/International Observatory, www.ireg-observatory.org).

Оскільки місце в університетському рейтингу залежить від програми досконалості, природно, що IREG/International Observatory займається також питаннями «оцінювання досконалості», надаючи для стратегічної орієнтації відповідну формулу, котра має спрямовувати розробників академічних рейтингів — як істотного та достовірного інструмента для якісної роботи вищих навчальних закладів на інституціональному та програмному рівні.

Ініціатива створення IREG/International Observatory може також розглядатись у контексті підтримки достовірних методологічних стандартів для визначення рейтингів і кращого розуміння їхнього впливу на діяльність вищих навчальних закладів з боку представників громадськості, студентів, роботодавців та інших зацікавлених сторін. Досягти цієї мети можна шляхом:

— спілкування та обміну професійною інформацією;

— удосконалення стандартів, теорії та практики застосування Берлінських принципів у визначенні рейтингів вищих навчальних закладів;

— започаткування дослідницької та інформаційної діяльності, а також підготовки кадрів, пов’язаних із рейтингами та іншими аспектами академічної досконалості;

— аналізу впливу рейтингів на доступ до вищої освіти (приділяючи увагу не тільки їхній ролі в «дослідницькій досконалості», а й у сприянні кращій викладацькій роботі, у наданні послуг суспільству тощо) на інституційному, регіональному/національному та міжнародному рівнях;

— проведення аналізу ролі рейтингів у інституційній поведінці;

— підвищення суспільної усвідомленості та розуміння академічної роботи.

Інтересом до університетських рейтингів і їхньою суспільною значимістю зумовлено те, що вони є темою багатьох міжнародних зустрічей і заходів. Серед найбільш компетентних і тих, що прагнуть бути максимально неупередженими, є регулярні зустрічі Міжнародної експертної групи з визначення рейтингів (IREG) та відповідної Міжнародної наглядової ради (IREG/International Observatory). За кілька тижнів, а саме 14—17 червня, в Астані (Казахстан) під егідою цих організацій відбудеться Четверта міжнародна конференція «Міжнародні та національні академічні рейтинги». Організаторами конференції виступають також ЮНЕСКО-СЕПЕС та Міністерство освіти і науки Республіки Казахстан. Цільова аудиторія конференції надзвичайно широка. Вона включає політичних лідерів, керівників інституційного, національного та міжнародного рівнів, дослідників, що працюють у галузі вищої освіти та наукової політики. Учасники зустрічі матимуть можливість безпосередньо поспілкуватися з визнаними у світі експертами в галузі університетських рейтингів, фахівцями з бібліометричного оцінювання та оцінювання якості вищої освіти. Програма зустрічі передбачає також уже третю за останні роки презентацію та обговорення проекту «Tоп 200 Україна». Упевнений, що цей проект викличе великий інтерес не тільки серед учасників конференції, а й в Україні та її вищих навчальних закладах.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК