Зернову експансію України стримує застаріла залізниця - Bloomberg

Поділитися
Зернову експансію України стримує застаріла залізниця - Bloomberg Зношена залізниця відбирає в України доходи від експорту зерна. © depositphotos / grigvovan
Трейдери скаржаться, що замість того, щоб виходити на нові ринки, доводиться змагатися за вагони.

Українське виробництво зернових процвітає, але його експансія кульгає через зношену залізницю. Вся мережа шляхів під контролем державної компанії 3. Через них проходить дві третини врожаю від ферм до українських чорноморських портів.

Більшість локомотивів і вагонів були виготовлені ще в 1980-х роках. Але саме ними комапанія намагається транспортувати сільськогосподарські культури, заповнюючи вагони до країв. А в цей час тари стає все менше, пише Bloomberg.

Робота над вирішенням триває. Але залізничний монополіст планує спочатку замінити вагони для перевезення вугілля і металів, а лише наступного року взятися за залізничні склади, які потрібні аграріям. Попри те, що врожаї четвертого у світі експортера зерна зростають, існують занепокоєння, що Україні просто не вистачить транспортних можливостей для перевезення врожаїв.

"Це найбільша проблема наразі, оскільки ми не можемо експортувати стільки, скільки хотіли б", - сказав виданню президент Української зернової асоціації Микола Горбачов.

"Трейдери могли збільшити продажі, вийти на нові ринки, але замість цього їм доводиться змагатися за вагони", - додав він.

Bloomberg зауважує, що українське виробництво зерна переживає бум в останні десятиліття, оскільки фермери почали більше інвестувати у свої врожаї. Втім, уряд весь цей час не вкладав гроші в оновлення залізниці. Без цього її стан може ще більше погіршитися. В зерновій асоціації кажуть, що збільшення врожаїв може підвищити і експорт на 70% до 2022 року, що дозволить залужчити достатньо інвестицій в ферми і інфраструктуру.

Нестача потягів призводить до затримок з поставками зерна, каже голова трейдингової фірми Kusto Agro Trading LLC Шакір Шамілєв. За його словами, без проблем із залізницею доходи могли б бути на 30% вищими.

"Україна втрачає свою конкурентну перевагу", - сказав голова TIS Філіпп Грушко.

"Не дивно, що Росія може обігнати Україну в сфері експорту зерна цього сезону, оскільки вона може доставляти стільки, скільки вироблено", - сказав він.

Нагадаємо, в листопаді минулого року повідомлялося, що Україна з липня продала на експорт 16 млн тонн зернових.

Детальніше про зовнішню торгівлю України читайте у статті Максима Пархоменка "Захоплення ринків. Наскільки переконливо відновлюється український експорт" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Підготував/ла Лесь Димань
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі