Українська й турецька делегації та представники ООН у Спільному координаційному центрі (СКЦ) домовилися, що 2 листопада руху суден по зерновому коридору не буде. Про це повідомляє Reuters
Це підтвердив у вівторок й заступник речника Генсека ООН Фархан Гак.
Він підкреслив, що це зумовлено «призупиненням участі РФ, хоча операції з транспортування зерна тривають, незважаючи на позицію Росії. Зокрема протягом вівторка було проведено 36 інспекцій на борту суден, що виходили з портів.
За словами Гака, координатор від ООН в СКЦ Амір Абдулла тісно співпрацює з турецькою делегацією і «докладає всіх зусиль для відновлення повноцінної участі (Росії, - ред.)».
Водночас в ООН не висловили твердої упевненості, що рух коридором буде відновлено 3 листопада.
Нагадаємо, станом на 1 листопада проблем із виходом суден під турецьким прапором не було. Чи означає зупинка коридору, що Туреччина також припиняє вивозити зерно, наразі невідомо.
Як повідомлялося, у понеділок ватажок Росії Путін заявив, що угода призупиняється, посилаючись на "масовану" атаку безпілотників на її флот у порту Севастополя, за яку, за його словами, несе відповідальність Київ. Він сказав, що безпека на морі повинна бути забезпечена і що здійснення експорту зерна за таких умов є занадто ризикованим.
"В умовах, коли Росія говорить про неможливість гарантування безпеки судноплавства в цих районах, така угода навряд чи здійсненна, і вона набуває іншого характеру - набагато більш ризикованого, небезпечного і негарантованого", - заявив речник Кремля Дмитро Пєсков.
Київ не визнав відповідальності за напад, заявивши, що Москва давно планувала відмовитися від угоди за міжнародним посередництвом і використовувала напад як привід для цього.
Вихід Росії з угоди засудили США, які заявили, що Москва «озброює продовольство».
Глава зовнішньополітичного відомства ЄС Жозеп Боррель закликав Росію скасувати своє рішення, заявивши, що загроза експорту зерна і добрив вплине на світову продовольчу кризу.
Станом на вівторок загальна вага зерна та продуктів харчування, що переміщаються з українських портів у рамках Чорноморської зернової ініціативи, становить понад 9,7 млн тонн.