НАК "Нафтогаз України" всього лише користується активами ГТС і сховищами за договором з Фондом держмайна. А після передачі Радою Кабінету міністрів повноважень щодо затвердження рішення про приватизацію газотранспортної системи і ПСГ, ФДМУ може в будь-який момент розірвати даний договір, а Кабмін з такою ж легкістю може передати "трубу" і сховища в оренду, консорціум, продати або навіть подарувати, залишивши "Нафтогазу" численні борги, гарантовані державою.
Про це пише член Американського товариства оцінювачів, член Інституту оцінки США, аудитор Людмила Симонова у статті DT.UA, коментуючи "приватизаційні" плани Кабміну щодо долі НАК "Нафтогазу України" і ГТС.
Експерт зазначає, що внесеним урядом законопроектом №2937 пропонується внести зміни до Господарського кодексу та шести законів України, виключивши зі складу майно, яке не підлягає приватизації, активи ГТС і підземних сховищ газу (ПСГ), і надати Кабміну право приймати рішення про те, як буде здійснюватися приватизація цих активів.
При цьому, зазначає Симонова, викликає здивування, чому Рада передає Кабінету міністрів свої повноваження щодо "затвердження переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (згідно з п.36 ст.85 Конституції України).
До того ж, з тексту законопроекту незрозуміло, хто буде орендувати ГТС, про це можна тільки здогадуватися. Можливо, швидше за все, буде створено СП шляхом підписання міжнародного договору між Росією і Україною.
Більше того, нагадує Симонова, НАК "Нафтогаз України" всього лише користується активами ГТС і сховищами згідно з договором з Фондом держмайна України від 1998 р. під назвою "Про використання майна, що не підлягає приватизації". Згідно з цим договором, "Нафтогаз" повинен керувати активами за транспортування і зберігання газу, здійснювати їхній ремонт, підтримуючи їх у хорошому технічному стані, а також (!) перераховувати 50% прибутку від цієї експлуатації в бюджет України.
"Як відомо з аудиторських звітів, ці суми ніколи не перераховувалися в бюджет, але ж це не означає, що в майбутньому, при передачі іншій юридичній особі, що їх не треба буде перераховувати в бюджет!" - пише експерт.
Симонова зазначає, що договір з НАКом, підписаний спочатку на рік, автоматично продовжується на кожний наступний рік, якщо жодна зі сторін не направить повідомлення про його розірвання.
"ФДМ може в будь-який момент розірвати даний договір, а Кабінет міністрів після прийняття законопроекту може з такою ж легкістю передати "трубу" і сховища в оренду, консорціум, продати або навіть подарувати, залишивши НАК "Нафтогаз України" численні борги, гарантовані державою Україна, зобов'язання з оплати праці працівників, інші зобов'язання, пов'язані з експлуатацією ГТС.
І при цьому можна не виконувати вимоги інших законів про конкурентні способи приватизації, бо міжнародним договором ситуація буде виведена з-під вимог законодавства України... Витончена маніпуляція!" - пише Симонова.
Детальніше читатйте в статті Алли Єрьоменко "Доля ГТС: прокачка через Раду" в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна". !zn
Читайте також:
Опозиція: Проект Кабміну щодо ГТС - держзрада і крадіжка державної власності
У Фонді держмайна вважають приватизацію "Нафтогазу" неможливою
"Газпром" новими претензіями хоче змусити Україну здати ГТС, - експерти
Країни Балтії нічого не виграли від приватизації своїх газових компаній, допустивши до них росіян