За останні два роки ДП "Антонов" не передало замовникам жодного нового літака

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
За останні два роки ДП "Антонов" не передало замовникам жодного нового літака Потенційні замовники не впевнені, що "Антонов" все ще здатний випускати літаки © Бизнес
У складальному цеху "Антонова" вже близько трьох років стоять 10 недобудованих Ан-148 та Ан-158.

Потенційні замовники не поспішають замовляти літаки у держпідприємства "Антонов", оскільки з моменту зміни керівництва в червні 2015 року підприємство так і не випустило жодного нового серійного літака. Про це у своїй статті для DT.UA пише Дмитро Менделєєв.

Автор зазначає, що звіти "Антонова" з міжнародних виставок щодо отриманого портфеля замовлень вражають, проте реальний стан справ в даній сфері сильно відрізняється від "інформаційного шуму", створеного чиновниками ВПК.

"На сьогодні з певною часткою оптимізму можна говорити лише про контракт на поставку авіакомпанії Silk Way (Азербайджан) 10 літаків Ан-178. Цей контракт був укладений підприємством ще до президентського десанту нових керівників. Задля справедливості слід відзначити наявність угоди про спільне серійне виробництво 12 екземплярів Ан-178 для компанії Beijing A-Star Science & Technology Co., Ltd (Китай), поки що не реалізованої у вигляді контракту. На цьому можна поставити крапку... Це все", – йдеться в статті.

Менделєєв підкреслює ,що станом на квітень 2017 року жоден літак ДП "Антонов" більше не замовлено ані Саудівською Аравією, ані Міноборони України, ані ким-небудь ще.

"Чому ж немає замовлень? Куди вони поділися? Раніше ж замовлення були, хоча й не гігантські. Літають же над планетою 40 побудованих за останні роки екземплярів Ан-148 і Ан-158, ще 6 Ан-32 надійшли у ВПС Іраку, 4 Ан-32 стали на службу в МНС України, кілька Ан-74 вирушили в Казахстан, Лаос, інші країни. Відповідь проста: потенційні замовники добре знають стан справ в авіабудуванні України й не поділяють інформаційного оптимізму його керівників. Їх більше хвилює питання, чи здатне наше провідне підприємство взагалі будувати літаки", – зазначає автор.

Менделєєв вказує, що останній Ан-148 був добудований і переданий замовникам рівно два роки тому – в квітні 2015 року, а всього через 2 місяці президент змінив керівництво підприємства. З того моменту (тобто – протягом другої половини 2015, всього 2016 і першої половини 2017 року), замовникам не було передано жодного літака. За словами автора, така ситуація є для авіапромисловості України безпрецедентною.

"Згаданий вище контракт із Азербайджаном та угода з Китаєм ще не перейшли у стадію виконання. Не тільки не розпочато серійного виробництва Ан-178 (а нинішнього року, відповідно до взятих зобов'язань, треба здати, щонайменше, два літаки), не розпочато навіть підготовки до нього. Та що там підготовка, зупинено всі льотні й сертифікаційні випробування Ан-178! Фактично, програма зупинилася на півдорозі. То які можуть бути замовлення?", – йдеться в статті.

При цьому, Менделєєв звертає увагу на те, що в складальному цеху "Антонова" вже близько трьох років стоять 10 недобудованих Ан-148 і Ан-158. Деякі літаки майже готові, але не оснащені двигунами і певним бортовим обладнанням.

"Бездарно заморожено на роки близько 60 млн дол. Саме стільки коштує це "залізо". Це багатство покрите товстим шаром пилу, і до цього нікому немає діла. Літаки не добудовуються. Невже це робиться свідомо?", - задається питанням автор.

Раніше повідомлялося, що ДП "Антонов" потребує більш як 700 млн доларів для розширення виробництва літаків.

Детальніше про ситуацію, що склалася на державному підприємстві "Антонов", читайте у статті Дмитра Менделєєва "Мертва петля "Антонова"..." в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі