Функцію адміністрування 3.
Про це йдеться у положенні про створення Міндоходів, затверджених указом президента країни Віктора Януковича у понеділок, 18 березня.
"Міндоходів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань: ...забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", - йдеться в документі.
В даний час функцію з адміністрування єдиного соціального внеску покладено на Пенсійний фонд (ПФ) України. У 2012 році він забезпечив надходження коштів до бюджетів фондів соціального страхування на загальну суму 178,8 млрд грн.
Також одним з основних завдань міністерства є боротьба з правопорушеннями при застосуванні законодавства щодо питань сплати ЄСВ.
Міндоходів України, відповідно до покладених на нього завдань, визначає єдину методологічну базу звітності щодо ЄСВ, а також здійснює контроль за дотриманням податкового і митного законодавства, законодавства з адміністрування єдиного внеску і в межах своїх повноважень - іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на міністерство.
Міндоходів планує суттєво спростити адміністрування ЄСВ для підприємців і збільшити його надходження.
Глава відомства Олександр Клименко також не виключає можливості збільшення обсягу надходжень від сплати ЄСВ, що після того як Міндоходів візьме на себе функцію з його адміністрування. За його словами, резервом для збільшення таких надходження повинна стати детінізація економіки, ліквідація конвертаційних центрів і виведення заробітних плат співробітників підприємств з тіні.
Раніше перший віце-прем'єр України Сергій Арбузов повідомив про плани уряду внести до Верховної Ради законопроекти про зниження ставки єдиного соціального внеску до 15% і розширення шкали прогресивного податку на доходи фізичних осіб зі зниженням мінімальної ставки до 10% у лютому-березні.
На думку експертів, адміністрування єдиного соціального внеску Міністерством доходів має знизити витрати роботодавців як за рахунок зменшення кількості необхідних документів, так і завдяки використанню електронних форм звітності.