Умовні втрати бюджету від використання ФОПів замість найманих робітників — близько 5 млрд грн на рік. Саме цю дірку в бюджеті намагається залатати уряд, ініціювавши законопроєкт №5054 «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо визначення поняття трудових відносин та ознак їх наявності».
Основний його зміст полягає у встановленні «примату трудових відносин». Він включає сім неоднозначних критеріїв таких відносин із можливістю розширити їх перелік для того, щоб за наявності бодай трьох із них перевіряльник без суду (!) мав право перекваліфікувати цивільно-правовий договір (зокрема й особливо з фізособами-підприємцями) на трудовий. Мотивація, зазначена в пояснювальній записці, така: «Це пов’язано з тим, що особа, яка виконує роботу, яка за всіма ознаками здійснюється в межах трудових відносин, не забезпечується необхідним соціальним пакетом (зокрема, відпустками, лікарняними, наявністю гарантій та компенсацій щодо збереження місця роботи, посади, середньої заробітної плати на час виконання державних або громадських обов’язків, гарантій, спрямованих на охорону материнства, тощо)».
Вочевидь, що захист прав працівників непокоїть уряд в останню чергу. Насправді уряд просто хоче за всяку ціну розширити базу для збору податку на доходи фізичних осіб і особливо ЄСВ.
Детальніше про шкідливість втручання держави у ринок праці читайте в тексті "Назад у прокрустове ложе".