Забезпечення надійної роботи Об'єднаної енергетичної системи України в надзвичайних умовах вимагає як законодавчого регулювання, так і оперативного плану дій, включаючи військовий (воєнізований) захист енергооб'єктів, альтернативні маршрути доставки палива.
Про це в статті DT.UA пише Світлана Голікова, член стратегічної ради Київського інституту енергетичних досліджень, директор "Трансенергоконсалтинг".
Автор акцентує увагу на тому, що офіційно такий план не був прийнятий ні парламентом, ні з урядом, хоча окремі його елементи знайшли відображення в наказах і розпорядженнях органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Зате 13 серпня 2014 р. Кабміном було прийнято постанову №372, якою на виконання ст. 29 Закону "Про засади функціонування ринку електричної енергії України" був затверджений Порядок вжиття тимчасових надзвичайних заходів з подолання наслідків тривалого порушення нормальної роботи ринку електричної енергії.
Цей порядок передбачав ряд заходів, які могли вживатися відносно оплати, обмеження цін або умов експорту-імпорту електроенергії. У 2014 р. Кабмін двічі видавав розпорядження про впровадження (подовження) надзвичайних заходів і вже двічі скористався цим правом у 2015 р., а строк їх дії закінчився 25 березня.
"Якщо навіть не брати до уваги те, що порядок використовується на виконання закону про новий енергоринок, який фактично не створений, то виникає запитання, як реагуватиме уряд далі. Адже ні рівень платежів не підвищився, ні палива на складах не додалося, а строк впровадження надзвичайних заходів обмежено двома місяцями. По суті, ліміт оперативних заходів (як і запаси палива на складах електростанцій) уже вичерпано, але конструктивних пропозицій щодо вирішення проблеми немає", - переконана автор.
Докладніше читайте у статті Світлани Голікової "Щоб зрозуміти енергоринок, не обов'язково встромляти пальці в розетку" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна".