Наразі Україна очікує від польської сторони пропозицій щодо законодавчого врегулювання протестів перевізників на кордоні. Про це в ефірі «Українського радіо» повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Володимир Балін.
«Маємо отримати конкретну пропозицію від польської сторони. Поки ми знаємо, що вони хочуть, щоб внесли зміни до польського законодавства в частині того, щоб усі транспортні компанії, які їздять територією Польщі, крім польських, реєструвались в SENT — системі контролю за перевезеннями», — зазначив він.
Проте, за його словами, є певні ризики застосування цієї системи.
«Сьогодні вона залежить від якості інтернету: якщо водій з телефоном їхав, пропав зв'язок, не було інтернету, а система це зафіксувала — тут можуть бути задіяні штрафи у 22 тис. злотих (близько $5,4 тис. — ред.)», — пояснив він.
Крім того, поляки хочуть у законодавчому полі закріпити те, щоб всі експедитори, які в Україну відправляють машину, мають на кожну відправлену українську машину відправити одну польську.
«І тут я навіть з розробником цієї ідеї спілкувався особисто, питав, як ви в мій рідний Херсон з Познані відправите кожну другу машину українську і польську. Я не розумію… Для нас прикро те, що і SENT, і зобов'язання щодо 50% польських машин відправити в Україну — воно буде ухвалюватися внутрішнім польським законодавством, і, ймовірно, ми на це вплинути не зможемо», — підсумував Володимир Балін.
Нагадаємо, польські перевізники досягли угоди з урядом і зупиняють блокаду кордону з Україною у середу, 17 січня.
Згодом Державна митна служба повідомила, що польські протестувальники розблокували три пункти пропуску.
Про те, чому протест польських автоперевізників є нераціональним, спираючись на цифри пояснює Юлія Самаєва у статті "Блокада кордону. Що варто пояснити полякам, аби її припинити".