Законопроект про особливості економічної діяльності на тимчасово окупованій території Криму, схвалений Верховною Радою у першому читанні, неможливо реалізувати в умовах окупації.
Таку думку в коментарі ZN.UA висловив заслужений економіст АРК, автор програм розвитку Криму і Севастополя Андрій Клименко.
Економіст зазначив, що у другій частині законопроекту, де йдеться про практичні речі, наприклад, про евакуацію бізнесу або вивезенні товарів з території Криму - безумовно, є що обговорювати.
"Однак, все це (вже не знаю - спеціально або ненавмисно) талановито заплутується і позбавляється сенсу "грою розуму", названої авторами "вільною економічною зоною Криму", - підкреслив Клименко.
Експерт нагадав, що законопроект оголошує на десять років весь Кримський півострів, включаючи Севастополь, вільної економічної зони (ВЕЗ). При цьому пропонується:
а) створення на всій території Криму, крім ділянок, зайнятих іноземними військовими базами (скільки їх і де вони знаходяться - не зазначено), комбінованою СЕЗ всіх відомих у світовій економічній літературі типів одночасно, за винятком фінансового офшору;
б) передача всіх функцій уряду і парламенту АР Крим, адміністрації Севастополя з його міськрадою (?), а також доходів і витрат (?) всіх бюджетів якоїсь керуючої компанії;
в) скасування всіх податків, крім прибуткового податку з громадян та відрахувань в соціальні фонди.
"Поки ж окупований Крим, ця керуюча компанія, судячи з тексту проекту, практично буде займатися переважно вивезенням з Криму невикористаних акцизних марок на сигарети і алкоголь. Сліди інших її, підкреслю, практично можливих функцій у цей період проглядаються слабо, а використання акцизних марок, навпаки, ким і чому прописано ретельно. (Хоча як їх вивозити - законопроект мовчить)", - сказав Клименко.
За його словами, замість цього в законопроекті повинні бути дані відповіді на основні питання державної політики України стосовно економічної діяльності на окупованій території Кримського півострова. А питання такі:
а) Україна належить до співпраці вітчизняного та іноземного бізнесу з окупантами на території Криму (у вигляді сплати податків), у яких випадках вона це допускає, а в яких - вводить санкції;
б) які види підприємницької діяльності на окупованій території України вважає допустимими для своїх громадян (наприклад, в критичних сферах життєдіяльності населення Криму), а які неприйнятними і потрапляють під санкції;
в) які санкції застосовуються у відношенні іноземних компаній, що реалізують свої проекти на півострові;
г) як координується робота по позовів і судових процесів щодо захопленого окупантами майна і т.д. і т.п.
"У ньому також повинні бути прописані економічні стимули для тих українських (і в тому числі кримських) підприємців, які вже зараз виводять свій бізнес з території Криму в інші регіони України. Бо державі потрібні їх підприємницький талант, знання та досвід. Повірте: для багатьох середніх і дрібних кримських підприємців небажання платити окупантам податки - один з головних мотивів, виштовхнули їх з обжитого й облаштованого місця", - зазначив економіст.
Подробиці читайте в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна" у статті Валентини Самар "Фейкрайтери і "гризуни". !zn
Читайте також:
Кримчани, не виплачують кредити Україні, не отримають їх від Росії
"Укртелеком" Ахметова реєструє торгові марки в РФ для захисту свого бізнесу у Криму
ЄС має намір заборонити імпорт товарів з окупованого Криму
ООН розглядає Крим, виходячи з резолюції щодо територіальної цілісності України