Українська газотранспортна система має більш зручне географічне розташування і більш досконалі технічні показники, які дозволяють прокачувати газ без зупинки на ремонти. Про це у колонці для "НВ" розповів керівник "Нафтогазу України" Юрій Вітренко.
"Якщо говорити про конкурентність української ГТС, то з точки зору свого розташування та можливостей транспортувати газ, наприклад, з родовищ в Центральній Азії до країн Західної Європи, вона значно зручніша за російську", - зазначив Вітренко.
Щодо конструктивних відмінностей, українська ГТС має на основних маршрутах не одну трубу, а декілька.
"У нас на основних маршрутах йде не одна труба, а декілька, і тому є резерв, на відміну від того ж "Північного потоку-2", де резервні труби просто відсутні. Оператор регулярно слідкує за станом нашої ГТС і навіть може проводити ремонт на окремих ділянках, не зупиняючи весь трубопровід", - зазначив очільник "Нафтогазу".
Так, минулого року газотранспортна система України без проблем прокачала понад 55 млрд кубів газу.
"І не "лопнула", як того хотілося б Кремлю. У 2019 цей обсяг склав майже 90 млрд. Українська ГТС може транспортувати в рази більше, ніж зараз. У Росії це прекрасно розуміють, але використовують усі можливі інструменти, щоб пояснити штучно створений дефіцит газу в Європі та схилити європейців до якомога швидшого запуску "Північного потоку-2". Натомість Україна запропонувала транспортування нашою ГТС додаткових 55 млрд кубометрів газу", - наголосив Вітренко.
Нагадаємо, з 13 по 23 липня 2021 року російська компанія Nord Stream AG зупинила обидві нитки газопроводу "Північний потік", мотивуючи це плановими роботами з технічного обслуговування газопроводу.
При цьому, як випливає з сайту компанії, таку ж зупинку обох ниток газопроводу Nord Stream AG здійснювала і в попередні роки.
Наприклад, минулого року "Північний потік" було зупинено на 12 днів, також у липні. У 2019 році газогін у липні зупиняли на 15 днів.
Загалом, з початку введення в дію газопроводу в 2012 році, "Північний потік" зупинявся для техобслуговування 10 разів.