Про це повідомляє прес-служба «Укрзалізниці» з посиланням на заступника генерального директора Петра Науменка.
«Вся технологія вже розписана, люди проінструктовані – усе готово для створення вагонних компаній. Також на сьогодні вже створений логістичний центр, який буде керувати логістичним процесом по використанню цього рухомого складу», - повідомив П.Науменко.
Він нагадав, що за умов дефіциту рухомого складу та його постійним затримкам за межами України «Укрзалізницею» було прийнято рішення щодо передачі вагонів на баланси державних підприємств, підпорядкованих «Укрзалізниці». Таким чином українська залізниця планує унеможливити безконтрольне використання своїх вагонів за межами України та повернути їх в країну для забезпечення потреби вітчизняних підприємств.
Зокрема, визначено, що парк піввагонів буде переданий на баланс ДП «Дарницький вагоноремонтний завод» і ДП «Український державний центр по експлуатації спеціалізованих вагонів «Укрспецвагон». Також на балансі «Укрспецвагона» будуть знаходитися окатишевози.
«З передачею вагонів на баланс державних підприємств, статус парку зміниться з «інвентарного» на «власний», що захистить нас від використання українського вагону за межами України без нашого дозволу, - підкреслив П.Науменко. - Раніше цей рухомий склад був розкиданий по різних компаніях і працював вкрай неефективно. Сьогодні перед нами стоїть завдання – привести його в задовільний технічний стан і максимально завантажити для перевезень усередині України».
Як повідомлялося раніше, логістикою буде займатися нещодавно створене ДП «Український транспортно-логістичний центр» (УТЛЦ). Вже підписані договори на 2012 рік, які регламентуватимуть роботу з вагонами, що змінять статус на «власний» між вагонними компаніями, логістичним центром та основними вантажовідправниками. Також розпочалася договірна компанія з клієнтурою, з експедиторськими й операторськими компаніями, що мають свій рухомий склад, для того, щоб працювати загальним пулом вагонів.
«Паралельно з цим ведуться переговори із залізничними адміністраціями країн СНД, для того щоб логістичний центр міг укласти з ними угоди по керуванню нашим парком за межами України і їхніми вагонами на нашій території на паритетних умовах», - розповів П.Науменко.
У майбутньому схема, коли за кожним типом вагонів буде закріплений власник в особі державного підприємства, буде поширена і на інші типи вантажного рухомого складу. Зокрема, криті вагони будуть передані на баланс ДП «Український державний центр рефрижераторних перевезень «Укррефтранс». Платформи та транспортери – на баланс Українського державного центру транспортного сервісу «Ліски», спеціальний рухомий склад – на баланс ДП «Стрийський вагоноремонтний завод».