Кабінет міністрів доручив розробити зміни до постанови, якою пропонується ввести утилізаційний збір на автомобілі не тільки для російських, але і для інших імпортерів.
Подорожчання автомобілів через запровадження Україною утилізаційного збору загрожує європейським і японським брендам. У Кабміні планують поширити збір не тільки на російських, але й інших імпортерів. При цьому вітчизняні автовиробники від нього повинні бути звільнені. На думку експертів, "такі зміни примирять Україну з РФ, проте оголосять війну всьому світу".
Як повідомив виданню "Коммерсант-Украина" начальник відділу екологічної безпеки міністерства Олександр Посмітний, Кабінет міністрів доручив Міністерству екології та природних ресурсів (МЕПР) розробити зміни до постанови, якою було введено утилізаційний збір на автомобілі.
За його словами, в документ будуть внесені норми, які поширюють дію збору на всіх імпортерів автомобілів, а також звільняють від нього локальних виробників. Відповідні поправки будуть надані Кабінету міністрів на наступному тижні, зазначив Посмітний.
Україна ввела утилізаційний збір 14 вересня. Зараз він стосується виключно російської автопродукції і був введений у відповідь на аналогічні дії РФ. Відтоді Київ неодноразово пропонував Росії піти на взаємні поступки у відношенні продукції двох країн.
Вже у п'ятницю на засіданні глав урядів країн СНД, яке відбудеться в Ялті, Україна і РФ можуть підписати міжурядову угоду про введення національного режиму між країнами. Ця угода передбачає, що українські імпортери автомобілів матимуть такі ж умови, як російські виробники. Дія утилізаційного збору у Росії досить відчутна для вітчизняних виробників. За даними Держстату, за шість місяців поточного року Україна експортувала до РФ 13,9 тис. автомобілів на суму 108 млн доларів.
Втім, таке рішення уряду загрожує Україні претензіями з боку країн СОТ, вважає юрист Олег Мальський. "Всі учасники торгівлі повинні бути в однакових умовах, а Україна своїм рішенням фактично дискримінує імпортерів, тоді як місцеві отримують преференції. Країни-імпортери будуть вимагати анулювати дану міру або ввести аналогічні обмеження в інших товарних групах", - говорить юрист. Втім, за його словами, подібні звернення розглядаються СОТ 1,5-2 роки.
Утилізаційний збір для імпортерів вплине тільки на подорожчання автомобілів для споживачів, а якихось перерозподілів часткою на ринку не відбудеться, вважає гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. Він додає, що "такі зміни примирять Україну з РФ, проте оголосять війну всьому світу". !zn