З 2018 р. в Україні запрацював Дорожній фонд. Також у рамках процесу децентралізації відповідальність за якість багатьох доріг, які раніше перебували у віданні "Укравтодору", перейшла на місцеві органи влади.
Про це в статті для DT.UA пише Олена Криворучко, директор ДП "Укрдорінвест". За її словами, не дивлячись на те, що будівельний сезон уже розпочався, через перехідний період не всі ОДА змогли вчасно стартувати. Наприклад, їм не зрозумілі формати тендерів або деякі інші процедури.
"Звичайно, "Укравтодор" проводив тренінги та інші заходи, а також готовий допомагати місцевим фахівцям у реальному часі. Тому є надія, що таким важким буде лише перший рік, і далі ми зможемо побачити нормальні темпи роботи. Щоб до початку майбутнього будівельного сезону вже було визначено дороги, які будуть ремонтуватися, проведено всі тендерні процедури, і підрядники могли відразу приступити до реалізації контрактів", - відзначає експерт.
Вона підкреслює, що у 2018 р. до Дорожнього фонду надійде 50% акцизів від нафтопродуктів і автомобільного пального, а вже у 2020 р. Дорожній фонд акумулює 100% відповідних зборів.
"Далі ці гроші розподілятимуться між "Укравтодором", на балансі якого залишилося близько 50 тис. км доріг державного і міжнародного значення, а також ОДА, які стали балансоутримувачами 120 тис. км місцевих доріг. Оскільки "дорожня" децентралізація тільки почалася, сьогодні ОДА не можуть вчасно провести тендери і забезпечити швидке виконання ремонтів. Проте вже через кілька місяців ситуація може зміниться, а 2019-го ОДА будуть повною мірою використовувати доступний їм механізм. За рахунок того, що на місцях легше визначити пріоритетні напрямки, поступово відбуватиметься ремонт саме тих доріг, які найбільш важливі для регіонів", - пише автор.
Детальніше про проблеми з українськими дорогами читайте у матеріалі Олени Криворучко "Як відновити українські дороги: кредити, OPRC і Дорожній фонд" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".