Каталог українських експортерів у вигляді цифрової бази даних, запропонувало для користування Міністерство цифрової трансформації України. Відповідний проєкт вже діє. Мета створення такого цифрового відкритого продукту – привернення уваги до експортного потенціалу України.
“Наші підприємці створюють конкурентоспроможні продукти та послуги, які не поступаються якістю іноземним товарам. За останній рік обсяги продуктів, які Україна продає за кордон, збільшилися на 112 тисяч тонн. Щоб ще більше українських продуктів та послуг зʼявлялося на іноземних ринках, запустили комунікаційну кампанію Каталога українських експортерів для іноземних споживачів та баєрів”, – коментує продукт Мінцифри.
Каталог має профілі понад 500 компаній, що можуть одразу постачати свою продукцію на європейські ринки.
Вимоги для того, щоб потрапити до Каталогу
Розробники зазначають, що користування Каталогом є безкоштовною послугою для бізнесу, проте є певні вимоги:
- розмір бізнесу не має значення, однак кожен, хто включений в каталог має відповідати репутаційним критеріям:
- українське підприємство не має бути причетним до скандалів та судових справ, що можуть поставити під сумнів репутацію компанії;
- відсутність будь-яких зв'язків з Росією чи Білоруссю;
- наявність англомовного вебсайту з інформацію про товари або послуги підприємства.
За підсумками роботи митниці, лідер ввезення товарів Україну – Китай, який за перший місяць експортував на $1 млрд За січень 2024 року загальний товарообіг через митницю склав $8,5 млрд. За підрахунками митниці, це на 7% більше, ніж у січні минулого року. “Протягом січня 2024 року в Україну імпортували товарів на суму $5,1 млрд, а експортували – на суму $3,4 млрд. При цьому оподаткований імпорт склав $4,5 млрд, що становить 90% загальних обсягів імпортованих товарів”, зазначається в експортно-імпортному звіті митниці.
Експортували з України найбільше до Польщі — на $334 млн, Іспанії — на $322 млн, Китаю — на $305 млн, зазначає митниця.