В роботизованій економіці людям доведеться бути маркетологами - Bloomberg View

Поділитися
В роботизованій економіці людям доведеться бути маркетологами - Bloomberg View Роботи ще не вміють ефективно продавати товари і нарощувати клієнтські бази. © Lenta.ru
Машина ефективна у виробництві і доставці, але вона не вміє ефективно продавати товари.

Страх, що 3 чи досконале програмне забезпечення замінить всіх людей на робочих місцях, став домінантним економічним мемом наших часів. Але цей страх недоречний. Навряд чи людство зіштовхнеться з масовим безробіттям. Швидше за все, працівники перейдуть в нові економічні сектори. Хоч це і болючий процес, але так відбувалося завжди.

Про це на сторінках Bloomberg пише професор економіки Університету Джорджа Мейсона Тайлер Ковен.

Він додає, що справжній ризик в тому, що роботи змусять багатьох людей зайняти менш соціально продуктивні професії, особливо у маркетингу. Автор пропонує для прикладу розглянути банкомати. В 90-х, коли вони масово входили у вжиток, існували страхи, що так машини замінять банківських касирів. Але цього не сталося. Банкомати зробили утримання відділень банків дешевшими. А це дозволило фінустанови наймати більше персоналу включно з касирами.

Касири почали відігравати меншу роль у обліку готівки чи веденні депозитних рахунків, ніж було до того. То що ж вони почали робити натомість? Економіст Джеймс Бессен пояснив: "Їхні здібності в торгівлі і навички налаштовувати зв'язок з клієнтами банків стали більш важливими. Тож перетворення в тому, що банкомати змінили суть роботи касирів, зробивши їх більш подібними на людей, які займаються продажем. Вони частина того, що банки називають командою зв'язків з клієнтами".

Зміна в бік маркетингу в ширшому розумінні терміну стосується не лише банківських касирів. Значна частина юридичної роботи може бути виконана розумним програмним забезпеченням. Але нарощення відносин з клієнтами ніколи не було таким важливим, як зараз. Деякі функції медсестри автоматизують, але лікарні і лікарі досі намагаються покращити досвід пацієнтів і здобути прихильність нових клієнтів. Amazon Inc. на своїх складах використовує роботів для того, щоб складати товари на полицях. Але комусь потрібно працювати над тим, що переконати покупців купити всі ці речі.

Ковен пропонує підсумувати всі ці специфічні приклади і вивести загальну логіку заміщення робочої сили. Машини і програмне забезпечення дуже ефективні у виготовленні товарів, а останнім часом і в наданні деяких чітко визначених послуг. Але машини не ефективні у переконанні, у розробці рекламних кампаній, у розвитку брендів компаній чи корпорацій або ж у розвитку лояльності клієнтів. Всі ці завдання лишаться на плечах людей ще на довго.

Раніше повідомлялося, що в Японії фермерів замінять роботами. Будуть впроваджені не тільки роботизовані механізми, але і безпілотники. Раніше вчені припустили, що до 2020 року через розвиток робототехніки без роботи залишаться 5 мільйонів чоловік. На думку вчених, постраждають, насамперед, і в більшій мірі від технологічної революції адміністративні та офісні працівники ("білі комірці"), втрати робочих місць у цій категорії складуть дві третини.

Поділитися
Підготував/ла Лесь Димань
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі