«Укрзалізниця» повідомила про бажання змінити постачальника електровозів. Замість «Трансмашхолдингу» (володіє «Луганськтепловозом») замовлення на $1 млрд можуть отримати російська група «Сінара» і один з китайських виробників.
"Укрзалізниця" вже довгий час не може досягти домовленості з ТМХ про укладення найбільшого за весь час контракту. У липні сторони підписали меморандум про постачання 292 магістральних вантажних електровозів постійного струму 2ЕЛ4 у 2012-2016 роках, пише «Коммерсантъ-Украина».
У прес-службі УЗ стверджують, що ТМХ намагається "піти від базових умов меморандуму". "Трансмашхолдинг" підвищує ціну на 8% і прагне включити в договір пункт про закупівлю комплектуючих у російського Новочеркаського заводу. А нам потрібна максимальна локалізація виробництва, щоб не залежати від іншої держави в питаннях ремонту", - повідомили у прес-службі.
В УЗ додають, що зараз ТМХ може забезпечити тільки 10% локалізації, тоді як "Сінара" - 40%. "А китайський виробник готовий не тільки враховувати наші технічні побажання, але і запропонувати фінансування постачань", - відзначило джерело видання в УЗ.
Тим часом у "Трансмашхолдингу" вважають, що питання локалізації виробництва в перемовинах з УЗ є другорядним.
"У контракті це взагалі не обговорюється. Нас цікавить гарантія виконання контракту з боку УЗ. Поки її немає", - сказав перший заступник гендиректора ТМХ Анатолій Мещеряков. За його словами, російській компанії необхідний аванс або банківська гарантія, що підтверджує платоспроможність замовника: "Так ми працюємо з РЖД та іншими замовниками, це звичайна практика в бізнесі. Не маючи гарантій, "заморожувати" свої кошти в будівництво великої партії електровозів ми не можемо".
В УЗ стверджують, що будуть оплачувати замовлення тільки за фактом постачання.
"Ми не даємо авансів, аналогічний контракт з грузинським "Электровозостроителем" передбачає оплату протягом 10 днів після постачання. Ми не можемо залучати фінансування до підписання контракту, оскільки це відбувається за процедурою державного тендеру", - відзначили в УЗ.
Нагадаємо, що у липні УЗ та «Трансмашхолдинг» підписали меморандум про постачання 292 магістральних вантажних електровозів постійного струму 2ЕЛ4 у 2012-2016 роках. Замовлення оцінюється в $1 млрд.