19 липня тимчасово виконуючим обов'язки голови правління АТ «Укрзалізниця» були підписані документи, якими фіксувалося погашення боргу перед АТ «Сбербанк» на суму 131 млн доларів. Про це повідомляє LIGA.net, посилаючись на Цензор.net і власні джерела в Кабміні і серед людей знайомих з процесом погашення.
Згідно з інформацією журналістів, повернення боргу банку країни-агресора проходило під безпосереднім керівництвом наглядової ради державної компанії.
«27 квітня 2021 наглядова рада АТ «Укрзалізниця» на позачерговому засіданні під чутливим керівництвом глави Шевки Аджунера погодив залучення єврооблігацій в розмірі 300 млн доларів під 7,9%», — зазначає видання.
У презентації, яку роздали членам наглядової ради з метою залучення зовнішнього фінансування було зазначено «погашення заборгованості за існуючими кредитами/позиками і поповнення оборотних коштів», в тому числі перед Сбербанком. Глава наглядової ради УЗ Аджунер зазначив, що рішення про погашення боргу перед Сбербанком погоджено з прем'єр-міністром Денисом Шмигалем.
Як зазначає співрозмовник LIGA.net в Кабміні, УЗ виплатила суму боргу в розмірі $131 млн навіть без проведення переговорів про реструктуризацію боргу або викупу з дисконтом.
Це не перший транш, який УЗ перерахувала «дочці» російського Сбербанку. У грудні 2020 року компанія погасила свій гривневий борг перед Сбербанком у розмірі 175 млн грн.
Раніше повідомлялося, що Рада Національної Безпеки і Оборони України готується ввести тимчасове керівництво на «Укрзалізниці» до обрання голови правління та формування повноцінних органів управління компанії. До такого кроку РНБО штовхає критичний стан підприємства, яке становить загрозу нацбезпеці.
Таке рішення ґрунтувалося на звіті Служби безпеки України про нинішній стан справ у компанії. Основні показники роботи підприємства по усіх ключових напрямах виявилися катастрофічними.
Про те як борги за євробондами втягують «Укрзалізницю» в дефолтний стан і чому «Укрзалізниця» знаходиться всього в одному кроці від дефолту читайте в статтях Володимира Даценка «Борги «Укрзалізниці». Скільки ще протягне цей локомотив?» і Юлії Самаєвої «Переддефолтний стан УЗ».