Одеська і Львівська залізниці, що підпорядковуються 3, за результатами тендеру обрали компанію "Прем'єр Лізинг" для отримання у лізинг 70 електровозів 2ЕЛ5 (виробляє "Луганськтепловоз") і 43 електровозів 2ЕС10 (виробляють "Уральські локомотиви"). Загальна вартість послуг, які "Прем'єр Лізинг" надасть залізницям, складе 8,01 млрд грн.
Так, вартість пропозиції "Прем'єр Лізингу" для Одеської залізниці склала 4,08 млрд грн (для порівняння: два інших учасники тендеру - "ОТП Лізинг" та "Альянс Лізинг" - пропонували 4,56 млрд грн і 4,39 млрд грн відповідно). В тендері Львівської залізниці ціна "Прем'єр Лізингу" склала 3,93 млрд грн (у конкурентів - 4,48 млрд грн і 4,27 млрд грн відповідно). Відсоткова ставка складе 9,5% річних (тоді як конкуренти пропонували 13% і 12%). Договір з Одеською залізницею буде підписано 28 серпня, а Львівською залізницею - 30 серпня, термін надання лізингу - 7 років, пише "Коммерсантъ-Украина".
Цьогорічний конкурс став одним з найбільших за останні роки. В Україні тендери на надання фінансових послуг на кілька мільярдів гривень проводять державні структури, але, як правило, не більше одного-двох разів на рік, відзначають учасники ринку.
У "Прем'єр Лізингу" від коментарів відмовилися. Учасники ринку відзначають, що про компанію знають небагато. При цьому саме їй дістаються одні з найбільших контрактів на ринку - з публічної інформації відомо, що в минулому році "Прем'єр Лізинг" уклав контракти з "Укрзалізницею" на суму мінімум 5,1 млрд грн для закупівлі 5 тис. піввагонів (тоді як всі 14 найбільших лізингових компаній отримали лише 14,7 млрд грн).
У неофіційних бесідах один з менеджерів лізингової компанії зазначив, що, за його інформацією, компанія фінансується "Внешекономбанком" (ВЕБ, Росія).
- "Укрзалізниця" різко, більш ніж у 100 разів збільшила обсяг держзакупівель у поточному році
Гендиректор "ОТП Лізинг" Андрій Павлушин говорить, що його компанія не могла надати більш вигідні умови: "Нашу пропозицію було зроблено з урахуванням ризиків сьогоднішньої економіки - у країні відбувається спад у промисловості і знижується обсяг вантажних перевезень. Більш низьку ставку ми просто не могли надати".
Голова ради директорів "Українського об'єднання лізингодавців" Роман Іваненко називає пропозицію "Прем'єр Лізингу" неринковою. "На сьогоднішній день в Україні неможливо запропонувати такі умови. З великою часткою ймовірності можу сказати, що при підписанні договору або ця сума буде збільшена, або буде прописано механізм компенсації ставки. Наприклад, це може бути компенсація від виробника техніки",- припускає Іваненко.
Щоправда, таку низьку ставку "Прем'єр Лізинг" міг запропонувати завдяки вливанню в компанію ресурсів її власників, вважає гендиректор "VAB Лізинг" Людмила Золотарьова. "При таких великих сумах надання лізингу установа, що фінансується, може працювати з маржею 0,5-1% і вже нормально заробляти. Так що ще одним варіантом могло стати наявність у цієї лізингової компанії фінансових партнерів, що надає більш дешеві кредити, ніж її конкуренти",- говорить вона.
Але Роман Іваненко стверджує, що в Україні на сьогоднішній день немає компаній, що мають такі джерела фінансування, при яких можна пропонувати відсоткову ставку до 9,5%. !zn
Читайте також:
Банк Януковича закредитував "Укрзалізницю" вже на півмільярда
Залізничні квитки, куплені через інтернет, можна буде повернути online
Виручку від залізничних квитків, які подорожчали, направлять на "поліпшення для пасажирів"