Українські НПЗ знайшли новий спосіб оптимізації податків
14 сiчня, 2011, 12:22
Поділитися
Українським нафтопереробним заводам (НПЗ) стало вигідніше продавати продукцію за кордон. Паливо, яке вивозиться з країни, ввозиться назад через компанію "Лівела" - єдиного імпортера, що має право не сплачувати ввізні податки і збори, повідомляє "КоммерсантЪ Украина".Українським нафтопереробним заводам (НПЗ) стало вигідніше продавати продукцію за кордон. Паливо, яке вивозиться з країни, ввозиться назад через компанію "Лівела" - єдиного імпортера, що має право не сплачувати ввізні податки і збори, повідомляє "КоммерсантЪ Украина".Посилаючись на дані Енергетичної митниці, видання повідомляє, що у жовтні до України було імпортовано 20 тисяч тонн бензину Energy-92, виробленого на Кременчуцькому НПЗ (належить "Укртатнафті"). Нафтопродукти були імпортовані кременчуцькою компанією "Лівела" без сплати акцизного збору, мита і ПДВ, - єдиною, яка має на це право. Нагадаємо, вона домоглася цього в суді у серпні, пославшись на норми закону, що діяли у 1990-х, але зараз втратили чинність. Після отримання права не сплачувати податки і збори при імпорті нафтопродуктів "Лівела" спромоглася за три місяці збільшити частку на українському ринку палива до 44%. Решта нафтотрейдерів зазнають збитків і втрачають клієнтів, а Одеський, Дрогобицький і Надвірнянський нафтопереробні заводи взагалі припинили переробку нафти.
Голова правління ПрАТ "Укртатнафта" Павло Овчаренко вчора розповів, що безпосередньо компанії "Лівела" підприємство нафтопродукти не продавало. За його словами, "Укртатнафта" змушена експортувати нафтопродукти у зв'язку з тим, що "кон'юнктура внутрішнього ринку і низькі ціни на ньому" не дозволяють продавати паливо на території України. "Минулого місяця ми експортували 50 тисяч тонн нафтопродуктів. Ми продали їх компаніям-нерезидентам. Куди були далі направлені ці нафтопродукти, мені невідомо. До компаній-нерезидентів, які купили це паливо, "Укртатнафта" жодного стосунку не має", - запевнив Овчаренко.
У прес-службі Лукойла (Росія) повідомили, що без використання схем пільгового імпорту нафтопродуктів жоден НПЗ на українському ринку сьогодні працювати не зможе. "Якщо платити всі податки, то ціна виходить майже на 40% вища", - заявили там.