Основною метою санкцій3в країні просто помре. Але якщо інвестор готовий прийти в країну, то ми готові в ході переговорів йти на компроміси", - сказав він.
Співрозмовник агентства підкреслив, що у МКМТ були всі підстави для прийняття рішення про необхідність захисту вітчизняних виробників: переважна і зростаюча частка імпорту на ринку, 75-90% потужностей, що простоюють, і втрата робочих місць, субсидіарні форми підтримки в країнах-імпортерах.
У той же час він підкреслив, що рішення МКМТ про введення спеціальних мит не було оприлюднене, тому що доцільно було провести консультації із зацікавленими країнами. За його словами, Україна в ході цих переговорів готова йти на певні поступки, наприклад, на розгляд можливості комбінованих захисних заходів з введенням квот, а не мита, однак головним її національним інтересом є залучення інвестора до вітчизняного автомобілебудування.
Співрозмовник пояснив, що такі потенційні інвестори, готові організувати в Україну дрібновузлове складання (включаючи фарбування та зварювання) і надати сучасні моделі, існують, незважаючи на будівництво в останні роки автомобілебудівних потужностей у сусідніх країнах, зокрема, в Росії.
"У нас ще є шанс залучити в Україну інвестора, і ним треба скористатися", - підкреслило джерело. На його думку, при обсязі ринку нових автомобілів близько 600 тис. машин на рік внутрішнє виробництво могло б забезпечувати 300-400 тис. машин.
Він додав, що країні цікаві інвестори, чия продукція, з урахуванням перспектив створення зон вільної торгівлі, згодом могла б постачатися на великі сусідні ринки: Росії і СНД, ЄС.
Як повідомлялося, спецрозслідування щодо імпорту в країну легкових автомобілів з об'ємом двигуна більше 1 л і до 2,2 л було порушено 30 червня 2011 року, а 7 березня 2012 року продовжити на два місяці. Його ініціювала асоціація "Укравтопром" на підставі звернення Запорізького автозаводу, Кременчуцького автоскладального заводу і АТ "Єврокар".
Почесний президент корпорації "УкрАВТО", народний депутат Таріел Васадзе повідомив, що за наявною у нього інформацією мито на ввезення автомобілів з двигуном від 1 до 1,5 л може скласти 6%, на авто з двигунами від 1,5 до 2,2 л - 12,9%.
Автовиробники вважають ситуацію в галузі за відсутності держпідтримки критичною і не виключають закриття заводів. За підсумками січня-квітня виробництво автотранспортних засобів в Україні скоротилося на 15% за рахунок падіння виробництва легкових автомобілів.
У свою чергу асоціація автоімпортерів вважає, що в разі введення спецмита відповідно подорожчають автомобілі, а авторинок за підсумками року скоротиться на 10% замість приросту на 9-13%. !zn
Читайте також: