Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Артеменко. За його словами, вперше за всю свою історію "Укрзалізниця" не змогла забезпечити виконання заявок вантажовідправників і планів щодо завантаження експортних вантажів.
Так, через складнощі "Укрзалізниці" з транспортуванням сировини, металургійні комбінати України випустили на 5 млн тонн стали менше плану, внаслідок чого державний бюджет втратив 50 млрд грн. За словами Артеменка, подальші збої в роботі компанії можуть стати причиною зупинки гірничо-металургійної галузі України.
У свою чергу, президент компанії Agro Generation Д. Шморгун в грудні минулого року заявив, що через проблеми з залізничною логістикою елеватори перевантажені, і на полях холдингу залишаються неприбраними 500 га кукурудзи.
Неналежне виконання "Укрзалізницею" своїх обов'язків призвело до зупинки збирання врожаю в Луганській та Полтавській областях, а також до припинення відвантаження зерна на експорт.
Як зазначає автор, посилаючись на лист-звернення гендиректора ТОВ СП "Нібулон" Андрія Вадатурського до прем'єра Володимиру Гройсмана та ряду інших високопоставлених посадових осіб, у жовтні-листопаді минулого року не був виконаний узгоджений план подачі вагонів-зерновозів.
"Так, у жовтні із запланованих 2594 вагонів було подано лише 432, а в листопаді з 2722 - тільки 161. Унаслідок цього на полях Луганщини під загрозою загибелі опинилося понад 250 тис. т зерна. Зернові склади в м. Старобельську, смт Білокуракіне та с. Солідарному змушені були призупинити прийом зерна нового врожаю через переповнені складські приміщення. З тієї ж причини прийом і сушіння зерна вимушено припинялися й на Полтавщині.", - йдеться в статті.
Проблеми "Укрзалізниці" також призвели до простою на рейдах Миколаївського морпорту суден закордонного плавання терміном від 15 до 20 діб. Розмір завданих збитків перевищив 700 тисяч доларів.
У зв'язку з дефіцитом вагонів аграрії нездатні виконувати контракти з продажу зерна та олійних культур.
Автор вказує, що причиною ситуації, що склалася, є гострий дефіцит вагонів. Ще одна проблема полягає в нестачі дизельного палива.
Керівництво "Укрзалізниці", в особі його гендиректора - поляка Войцеха Балчуна, однак, жодних серйозних кроків для подолання кризи не вживає.
"Замість структурного реформування УЗ, залучення нових вантажопотоків в Україну та нових транзитних перевезень через країну, В.Балчун і його команда створюють умови для переведення українського логістичного бізнесу на польську територію, у результаті чого українські логістичні компанії буде заміщено польськими. Вони, природно, теж обкладаються податками, але у своїй країні", - підсумовує автор.
Нагадаємо, в кінці грудня тарифний комітет Міністерства інфраструктури України погодив пропозицію ПАТ "Укрзалізниця" про підвищення тарифів на вантажні перевезення в 2017 році.
Детальніше про проблеми "Укрзалізниці" читайте у статті Олександра Артеменка "Навіщо потрібні кризові менеджери, коли в країні й так криза?" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".