В Україні ціна на бензин становить понад 55 грн, а у Польщі – 51 грн за літр. Директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн на власній сторінці у Facebook пояснив, чому виникла така різниця цін на бензин між двома країнами.
За словами Куюна, при ринковій ціні у 8 злотих (68 гривень), зараз літр бензину та дизпального у Польщі коштують шість злотих (51 гривню) через "популізм".
"Відповідь проста - популізм. В червні державний монополіст Оrlen на чолі з членом партії влади "Право й справедливість" заморозив ціни на своїх колонках. Залишились вони непохитними не зважаючи на те, що у липні-вересні ціни на нафту та нафтопродукти у світі зросли на 25%", – зазначив він.
Експерт зауважив, що через різницю цін польське пальне почали скуповувати сусідні країни, що призвело до перебоїв з наявністю пального на станціях Оrlen по всій країні, навіть у Варшаві. Щоб не лякати громадськість, на заправних пістолетах наклеюють повідомлення про технічне обслуговування. А зараз деякі колонки взагалі зникли.
На думку Куюна, за цей період польська компанія з 60% "державних" акцій втратила близько 500 млн доларів.
"Ще стільки ж втратили "приватники", які теж були змушені дотримуватися цін Оrlen. Автоматично це означає величезні втрати державного бюджету від несплати податків (ПДВ та податок на прибуток)", – додав він.
Куюн не виключив, що згодом до польського нафтового гіганта надійдуть позови від приватних акціонерів, які чимало втратили від цієї передвиборчої стабільності.
В Україні літня хвиля подорожчання пального здійнялася завдяки двом факторам: поверненню старих ставок "паливних" податків і зростанню світових цін на нафту та нафтопродукти. До кінця серпня ситуація стабілізувалася й у подальшому залежатиме виключно від динаміки світових ринків, на які впливає безліч чинників. Детальніше про це читайте у матеріалі директора ВАТ "Консалтингової групи А-95" Серія Куюна "Знову 50+? Чи зростатимуть ціни на пальне" на ZN.UA.