Не існує ніяких розрахунків економічного ефекту від застосування коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів вантажних перевезень УЗ. Спрощуючи, компанія не може пояснити, чому якийсь вантаж дешевше возити, ніж інші. Про це для ZN.UA пише Володимир Даценко, експерт «Ліги Антітраста», в своїй статті «Тарифи« Укрзалізниці »зі стелі».
Сама залізниця намагається обгрунтувати необхідність підвищення вторинними факторами (зростання індексу споживчих цін, цін виробників, інфляцією і т.п.). Але всі ці фактори не є ціноутворюючими. Тому і питання підвищення тарифів спірне, і перемагає думка того, хто ближче до Банкової і уряду.
Виходить, що влада приймає суто політичне рішення. Часто «Укрзалізниця» просить підвищити плату, наприклад, на 25%. А в підсумку вводиться підвищення на 15% або не вводиться взагалі.
В останні роки вантажі з найвищим коефіцієнтом платять все більше і більше, а розрив між тарифними класами зростає з кожною итерацией підвищення (див. Рис. 1).
Слід зазначити, що самі тарифи на вантажні перевезення встановлювали ще в 2009 році, коли була затверджена нинішня версія збірника тарифів на послуги залізниці.
З іншими матеріалу Володимира Даценка можна ознайомитись за посиланням.