Поляки, що приймають участь в страйку перевізників на кордоні, створюють перешкоди для ввезення гуманітарної допомоги. Хоча обіцяли зробити виключення. Про це пише LIGA.net з посиланням на польського волонтера, голову об’єднання Pogoń Ruska Рафал Рошкєвича.
Щоб завести до України медичне обладнання для прифронтових госпіталів і тактмед, йому довелось провести 40 годин в очікуванні на можливість перетнути кордон у пункті пропуску Гребенне – Рава-Руська.
"На прикордонному переході в Гребенному, перед польським шлагбаумом, на обох смугах дороги "ялинкою" розставлені вісім фур. Вони розташовані так, щоб між ними міг проїхати легковий автомобіль або автобус, але не вантажівка", – сказав Рошкєвич.
Біля страйкарів поставлено намет, де смажать сосиски. Поруч — біотуалети. Поліція весело балакає зі страйкарями, їсть ковбаски. Без жодних спроб втрутитися.
Тим часом черга з вантажівок, які хочуть потрапити з Польщі в Україну, тягнеться трохи більше ніж на 60 км – аж до Замостя.
Щоб страйкарі пропустили машину через кордон, водіям потрібно іти з ними на переговори та пояснювати: везуть товар з категорій, які ті обіцяли пропускати. Наприклад, гуманітарку, розповів волонтер. Далі треба чекати, доки учасники блокади дозволять машині проїхати – пропускають по одній машині на кілька годин.
Рошкєвич також зауважив, що поки українські водії сидять у своїх TiRах, страйкарі приїжджають на кілька годин, відбувають зміну і повертаються додому. "Тому українці позбавлені можливості заробити, а поляки, які страйкують, ні", – сказав волонтер.
Він також нагадав, що політик Рафал Меклер, який є одним з лідерів страйку, також був одним із лідерів кампанії "Це – не наша війна", яка мала зменшити бажання поляків допомагати Україні.
6 листопада польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску «Краківець-Корчова», «Ягодин-Дорогуськ» та «Рава-Руська-Гребенне». Представники транспортних компаній вимагають повернути дозволи на комерційні перевезення для України.
Голова «Укртрансбезпеки» Євген Зборовський повідомляв, що вимови страйкарів — створити окрему чергу для машин під номерами ЄС та обмежити кількість дозволів на вантажні перевезення до 180 тисяч із кожної сторони — як було до повномасштабної війни.
23 листопада польські страйкарі розпочали блокаду четвертого пункту пропуску — «Медика», який межує з українським ПП «Шегині». Рух вантажного транспорту ускладнений.
У Міністерстві інфраструктури України мають надію, що новий уряд Польщі допоможе розблокувати кордон.