Верховна Рада України підтримала низку змін, що спрощують умови ведення бізнесу в Україні. За відповідний урядовий законопроект №2054а "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків" в першому читанні (за основу) проголосували 337 народних депутатів у вівторок, 8 жовтня.
Зміни спрямовані на спрощення формальних процедур для початку бізнесу і забезпечення вільного та безкоштовного доступу до інформації з державних реєстрів, що містять відомості про суб'єктів господарювання.
Так, свідоцтво платника ПДВ вже з початку наступного року може бути замінено на виписку з відкритого реєстру, до якого всі платники матимуть вільний і безкоштовний доступ. Одразу після реєстрації дані про платника ПДВ будуть публікуватися на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України. Підприємці зможуть замовляти, отримувати і надавати державним органам та контрагентам необхідні виписки в електронному вигляді.
- Кабмін спростив процедуру реєстрації та обліку платників ПДВ і єдиного податку
Певні спрощення передбачені і для інших категорій платників. Так, кожен підприємець, який не платить ПДВ, отримає право бути платником єдиного податку відразу після реєстрації. Обов'язок платника повідомляти контролюючі органи про зміни в своїх даних буде скасована - держустанови самостійно будуть брати потрібні відомості в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Крім того, банки повинні будуть повідомляти органам доходів і зборів про відкриття рахунків платників протягом одного дня, а не трьох, як зараз. В такий же термін Міндоходів буде брати рахунку на облік.
Підприємцям також буде надана можливість повідомляти про всі об'єкти оподаткування за місцем основної реєстрації, а не за місцем знаходження кожного з них, як це передбачено чинним законодавством. !zn
Читайте також:
Янукович схвалив відмову від паперової тяганини при реєстрації платників ПДВ та спрощенців
Міндоходів пропонує змінити критерії відбору великих платників податків