Відновлення системи електронного адміністрування реалізації палива (СЕАРП) покликане встановити наскрізний контроль руху палива й акцизного податку від точки появи палива (прикордонперехід або заводські резервуари) до місця його кінцевого споживання. По суті, аналогічний прийом було використано раніше в Україні для наскрізного контролю ПДВ. Тепер кожне місце виробництва, зберігання й продажу палива, а також транспорт, що переміщає паливо, мають бути зареєстровані як акцизний склад, а весь ланцюжок руху палива - відображатися на серверах ДФС.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Артем Куюн, заступник директора ТОВ "Консалтингова група А-95". За його словами, під контроль підпадають у тому числі бензовози, які можна буде онлайн проконтролювати на предмет легітимності вантажу.
"Паралельно запроваджується контроль фізичного обороту й залишків палива на НПЗ, нафтобазах і АЗС. Для цього всі стаціонарні резервуари, у тому числі й на промпідприємствах, оснащуються рівнемірами й витратомірами. Дані з лічильників також надходять до фіскалів, яким буде просто виявити різницю між показниками з приходу й витрачання", - зазначає експерт.
Однак, за словами автора, затвердження порядку ведення реєстру ліцензіатів до останнього дня затягнув Кабмін, а тепер пробуксовка перемістилася на лінію Мін'юсту, - до потрібної дати відомство так і не зареєструвало низку необхідних для старту реформ наказів Мінфіну.
Детальніше про гальмування реформи читайте у статті Артема Куюна "Реформа паливного ринку: пробуксовка на старті" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".