З 1 лютого 2022 року система електронної автентифікації громадян за допомогою їхніх банківських даних - BankID, запроваджує плату за послуги. Про це повідомляє сайт Національного банку України.
"У Системі BankID НБУ запроваджуються тарифи на послуги, що надаються абонентам системи, зокрема за підключення та користування нею", - попереджають в Нацбанку.
Як пояснюють в НБУ, на ідею запровадити плату їх надихнула статистика підключення до системи.
"Попит на підключення до Системи BankID НБУ нових організацій, які надають громадянам України свої послуги, постійно зростає. Зважаючи на це, упровадження тарифів на послуги для абонентів системи, дасть змогу Національному банку продовжувати розвивати функціонал системи й водночас покривати витрати на її супроводження", - йдеться в повідомленні.
Так будуть запроваджені наступні тарифи на послуги Національного банку:
- підключення до системи абонента – 2 500 грн;
- підключення до системи додаткового абонентського вузла – 2 000 грн;
- супроводження підключеного до системи абонента – 600 грн щомісяця;
- оброблення системою кожного успішного підтвердження електронної дистанційної ідентифікації між абонентом-ідентифікатором та абонентом-надавачем послуг (платником за цією послугою є абонент – надавач послуг) – 0,10 грн.
Тарифи зазначено без урахування ПДВ.
"Ці тарифи встановлюються Національним банком лише для учасників Системи BankID НБУ – банків та інших компаній, що надають комерційні послуги (тобто тарифи не стосуються користувачів – фізичних осіб). Також Національний банк залишає безоплатними послуги для абонентів, які приєднались у статусі абонента – надавача послуг виключно для надання некомерційних послуг", - наголосили в НБУ.
Крім того, абоненти, які приєдналися до пропозиції Національного банку на укладення договору приєднання до Системи BankID НБУ у статусі абонента – надавача послуг та/або абонента-ідентифікатора до 1 лютого 2022 року, оплату за послугу підключення до системи не здійснюватимуть.
За даними Нацбанку, сьогодні Система BankID НБУ налічує 134 абоненти: 39 банків-ідентифікаторів та 95 учасників – надавачів послуг.
Цікаво, чи ознайомлений Національний банк з думкою Міністерства цифрової трансформації, яке вважає, що сисема автентифікації громадян через BankID себе скомпроментувала.
Певною мірою критичне роз'яснення щодо указаної системи опубліковане також на "Урядовому порталі". Зазначається, що BankID має нижчий рівень довіри, ніж електронний цифровий підпис, та може застосовуватися не для всіх електронних послуг – лише найменш ризикових.
BankID – це спосіб електронної автентифікації громадян за допомогою їхніх даних в банку, де вони обслуговуються.
Щоразу, коли особа хоче скористатися електронною послугою, портал формує електронний запит до банку, де особа є клієнтом, для отримання її персональних даних. Це може бути ПІБ, паспорт, ІНН, адреса, електронна пошта та інші дані – залежно від порядку надання конкретної електронної послуги. На підставі отриманих даних і проводять електронну автентифікацію особи.