Про це у своїй статті для DT.UA пише експерт консалтингової групи "А-95" Артем Куюн. За його словами, на цей момент відомо, що проблеми виникли у імпортерів, пов'язаних лише з одним постачальником, проти якого відкрито кримінальне провадження.
"На сьогодні відомо, що на стадії відбору проб або конфіскації перебувають два з половиною десятки вагонів не пов'язаних між собою компаній "Лео-Петрол", "Автотранс" та "Укргазпетролеум", які поставляли газ у сховище компанії, проти якої порушено згадану справу, - "Укрпетролпостач". Усього ж, за даними Центральної енергетичної митниці, в оформленні затримується понад 5,5 тис. т газу", – йдеться в статті.
Куюн відзначає, що ринок відреагував на арешти миттєво: трейдери зупинили поставки або тримають свій товар біля кордонів, побоюючись можливих дій СБУ.
Керівник Центральної енергетичної митниці Олександр Піковський заявив, що партії газу затримують для взяття проб та аналізу вантажу, оскільки в ньому, згідно з матеріалами справи, можуть міститися небезпечні речовини. У свою чергу, трейдери вважають, що проби – це привід для того, щоб тримати вантаж на шляхах, поступово збільшуючи його собівартість. Сам Куюн, при цьому, вказує, що заявлені проби дозволяють встановити лише фракційний склад продукту.
За словами автора, єдине, що об'єднує постраждалі від дій СБУ компанії – це адресація їх товару, який слідував на газонаповнювальні станції в Макарові (Київська область) та Мелітополі (Запорізька область). Обидві ДПС знаходяться в управлінні вищезгаданої компанії "Укрпетролпостач".
"У розборі операторів, які потрапили в опалу, цікаві два моменти. По-перше, інші структури, що входять в "УПК-Європлюс", донині безперешкодно імпортують газ. А по-друге, у матеріалах справи №22016220000000238 від 16 листопада 2016 р., на яку посилаються слідчі СБУ при арешті цистерн, не згадується компанія "Укрпетролпостач". Понад те, у справі взагалі немає навіть натяку на скраплений газ, розслідування стосується вагонів із дизельним паливом на станції Куп'янськ-Сортувальний.", – пише Куюн.
Автор вказує, що затримки скрапленого газу на митниці асоціюються у спостерігачів зі схемами Сергія Курченко і його групи СЄПЕК, в рамках яких поголовні відбори проб газу використовувалися як інструмент недобросовісної конкуренції, для підвищення собівартості газу конкурентів на 150-200 доларів.
На думку Куюна, через відсутність на нинішньому енергоринку ключового гравця, більш імовірним є інший варіант, згідно з яким затримка вантажу пов'язана з бажанням силовиків налагодити "взаємовигідну співпрацю" з імпортерами.
Раніше DT.UA писало, що споживання скрапленого газу в Україні за минулі три роки зросла на 64%, а за підсумками 2016 року даний вид палива за обсягом продажів в Україні обжене бензин.
Детальніше про ситуацію з арештом партій газу декількох трейдерів читайте у статті Артема Куюна "Кошмар із вулиці Володимирської" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".