12 грудня у Москві ВАТ «Российские железные дороги» презентувало новий пасажирський маршрут Москва-Берлін-Париж. Цей маршрут принципово розширює географію міжнародних перевезень «РЖД». У такий спосіб один оператор залізничних перевезень з’єднав Європу та СНД. А якщо враховувати існуючий залізничний зв’язок Москви з Далеким Сходом, то тепер створено залізничний трансконтинентальний зв’язок Владивостока з Парижем. Причому відтепер це будуть повноцінні регулярні рейси, а не виключно причіпні вагони, як було колись. Тепер і з Парижа можна дістатися залізничним транспортом у Владивосток з однією пересадкою - у Москві.
Слід зазначити, що новий поїзд Москва-Берлін-Париж проходить територією п’яти держав - Росії, Білорусі, Польщі, Німеччини і Франції. Максимальна швидкість руху цього поїзда - до 200 км/год. Передбачено таку періодичність рейсів: у зимовий час - три рази на тиждень, у літній - п’ять.
Специфіка розкладу нового трансконтинентального маршруту передбачає час у дорозі 38 годин (це всього одна ніч). Для зручності обслуговування подорожуючих цими рейсами «РЖД» спеціально підготувала персонал, що вільно володіє англійською, німецькою, французькою мовами і пройшов спеціальну навчальну програму з психології, етики і культури обслуговування пасажирів з різних країн.
На сьогодні рейс Москва-Берлін-Париж - другий за довжиною транс’європейський маршрут «Российских железных дорог» після відкритого раніше рейсу Москва-Ніцца.
Як зазначає президент ВАТ «РЖД» Володимир Якунін, «Российские железные дороги» виконують важливу функцію транспортно-логістичного інтегратора між Європою та Азією, своєрідного мосту між цими
частинами світу.
За словами В.Якуніна, завдяки новим міжнародним рейсам ВАТ «Российские железные дороги» у громадян п’яти країн з’явилася ще одна можливість налагоджувати бізнес-зв’язки, поліпшувати сусідські відносини між представниками Європи і СНД і просто зручніше та цікавіше подорожувати.
«Роль «Российских железных дорог» у перерозподілі ринку пасажирських перевезень полягає в наданні швидких і зручних транспортних послуг, що відкривають принципово нові можливості для представників європейського бізнесу і громадськості взагалі.
Попит на залізничні пасажирські перевезення вже давно перевищив кількість місць у вагонах, які курсували між Європою і Росією раніше. Залізничні перевезення мають безліч переваг перед авіаційним і морським транспортом - це насамперед зручність, менша вартість і більша безпека», - наголошує Володимир Якунін.
Для довідки. Відкрите акціонерне товариство «Российские железные дороги» входить до трійки світових лідерів компаній-операторів залізничних перевезень. Експлуатаційна довжина залізниць «РЖД» становить 85,2 тис. км. Довжина електрифікованих ліній -
43,1 тис. км.
Частка «РЖД» у вантажообороті транспортної системи Російської Федерації становить 42,3%. Частка в пасажирообороті транспортної системи Росії - 32,7%.