Росія та Іран намагаються перебудувати шляхи постачання, щоб активніше торгувати один з одним та отримати необмежений доступ до азіатських ринків в обхід санкцій. Про це повідомляє Bloomberg.
Експерт із санкцій та російської зовнішньої політики лондонського Міжнародного інституту стратегічних досліджень Марія Шагіна оцінила інвестиції в новий торговий коридор у $25 млрд.
Так, зокрема, морський шлях з Петербурга до індійського Мумбаї навколо Європи та через Суецький канал займає близько 40 днів (14 000 км). Для забезпечення більш короткого маршруту Росія планує інвестувати близько $1 млрд у збільшення пропускної спроможності Волго-Донського каналу, у тому числі, щоб зробити навігацію цілорічною. Це має дозволити збільшити зовнішні постачання через Азовське море.
Крім того, активізується сполучення через Каспійське море. Для розвитку цього маршруту Іран також розширює залізничну магістраль, яка веде Чехбехар. З цього порту на південному сході країни судам вже недалеко до західного узбережжя Індії, яка інвестувала в розвиток портового комплексу, який поки що не добудований.
Росія, тим часом, готує регламент, який дозволить іранським судам безперешкодно ходити Волгою.
Не менше дюжини кораблів компанії Islamic Republic of Iran Shipping Lines Group (IRISL), яка знаходиться під американськими санкціями, вже курсують між Каспійським морем та ключовими портами на Волзі, свідчать дані про судноплавство, зібрані Bloomberg.
Зазначається, що західним країнам контролювати ці маршрути буде справді складно.
Водночас інвестувавши величезні кошти, Росія та Іран залежатимуть від прихильності торгових партнерів в Азії та на Близькому Сході. Які можуть не захотіти сваритися із Заходом.