Про це на сторінках Financial Times пише декан Техаської юридичної школи A&M Ендрю Моріс.
Він нагадує, що в 1998 році Агенція захисту довкілля США досягало порозуміння з виробниками дизельних двигунів для вантажівок. Тоді відомство оштрафувало компанії на один мільярд доларів за те, що спеціальне обладнання скорочувало викиди шкідливих газів під час тестів. Екологічні показники ставали кращими, а от продуктивність двигуна зменшувалася тимчасово. І саме в цьому зараз звинувачують і Volkswagen.
"Як співавтор книги про той випадок з дизельними двигунами для вантажівок, я можу підтвердити, що було сотні статей з обговоренням застосування такого обладнання у двигунах. Ніхто не звернув навіть мінімальної уваги і не знав, що обладнання застосовують для виявлення циклів тесту і скорочення продуктивності заради показників", - пише Моріс.
Більше того, європейські виробники двигунів, такі як Volvo, вказували на різницю в показниках європейських і американських тестів на викиди принаймні до 1994 року. Представники Агенції захисту довкілля США були на зустрічі в тому ж році, під час якої вони обговорювали методологію контролю за викидами, з чого можна припустити, що у відомстві знали про електронні контролери, які були запрограмовані виявляти тести ще в 1994 році.
В 1998 році виробники двигунів для вантажівок безуспішно спробували опротестувати претензії американської агенції, стверджуючи, що за межами процесу тестування викиди можуть бути і більшими. І немає такого правила, яке б вимагало відповідності екологічним нормам постійно. В Агенції захисту довкілля США тоді відкинули такі претензії. У домовленості між сторонами, яка широко публікувалася в пресі, було зазначено, що регулятори повинні знайти спосіб виявлення спецобладнання, яке дурить тести.
"Тепер виконавчий директор Volkswagen втратив роботу. А чи багато регуляторів було звільнено за це їхнє фіаско? Гадаю, що кількість покараних працівників регуляторних органів зараз така ж, як і тоді, коли вони не змогли вчасно виявити шахрайство Enron: нуль", - йдеться в статті.
Тим часом інвестори компанії почали зазнавати збитків разом з німецьким автовиробником. Катар втратив 4,8 мільярдів доларів через скандал навколо Volkswagen. Минулого тижня глава Volkswagen Мартін Вінтеркорн, щодо якого розпочато розслідування, оголосив про відхід у відставку у зв'язку зі скандалом.
Видання Newsweek писало, що Volkswagen загрожує економіці Німеччини більше, ніж криза в Греції. У минулому році Volkswagen продала 600 тисяч автомобілів у США. Це принесло компанії близько 6% від глобального доходу в розмірі 9,6 мільярдів доларів. Американський регулятор збирається оштрафувати компанію на 18 мільярдів доларів. Всього на рахунках компанії є 24 мільярди доларів, тому після сплати штрафу їй доведеться провести скорочення.