Документ забороняє для більшої частини органів держнагляду можливість планових перевірок, але не обмежує можливість позапланових перевірок, для яких передбачаються чотири підстави, у тому числі за рішенням суду, за заявою суб'єкта господарювання у разі настання аварії, за обґрунтованим зверненням фізичної особи та погодженням компетентного органу Державної регуляторної служби (ДРС). При цьому узгодження ДРС займає п'ять днів.
У той же час, згідно із законом, його дія не поширюється на відносини, що виникають при проведенні перевірок органами держрегулювання діяльності в сферах енергетики і комунальних послуг, ринку цінних паперів, безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, у сферах податкової політики, державної митної справи, фінансового контролю, експортного контролю, безпеки використання ядерної енергії, цивільної авіації та використання повітряного простору України, державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, перевірок Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, Національним банком України, Антимонопольним комітетом України.
В Україні з осені 2014 року діє запроваджений урядом мораторій на перевірки діяльності всіх суб'єктів підприємницької діяльності, крім перевірок, проведених Держфінінспекцією та Державної фіскальної службою (ДФС). Перевірки можуть здійснюватися тільки з дозволу або на прохання самої компанії.