Верховна Рада сьогодні зняла з розгляду законопроекти №3670 і №3551, якими депутати ще два роки тому запропонували поліпшити правила обов'язкового автострахування, а також провалила компромісний законопроект №3670-д з новою редакцією закону про ОСАГО. Про це пише Finclub.
Наголошується, що ключовою для ринку ОСАЦВ законопроект № 3670-д народні обранці не змогли прийняти в першому читанні (всього 142 голоси – ред.), ні навіть повернути його на доопрацювання до комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності. За це рішення проголосували 194 депутати при мінімально необхідних 226.
Серед важливих новацій відхиленого законопроекту № 3670-д – ініціатива для покриття збитків страховим відшкодуванням поступово підвищувати максимальні страхові суми з нинішніх 100 тис. грн за шкоду, заподіяну майну (і з 200 тис. грн – за шкоду життю і здоров'ю), до 16 млн грн (100 млн грн) у 2025 році. Перше підвищення пропонувалося провести 1 січня 2020 року – до 0,5 млн грн і 1 млн грн відповідно.
Крім того, документом пропонувалося скасувати франшизу і виплачувати відшкодування потерпілим без урахування зносу автотранспорту. До 2020 року розмір франшизи не зміг би перевищувати 2 тис. грн, а потім вона б відмінили, а страховики почали б платити потерпілим 100% суми збитку.
Розмір моральної шкоди планувалося привести у відповідність з судовою практикою – 25 мінімальних зарплат (93 тис. грн). Також документом усувалося невідповідність у законодавстві евродирективам щодо визначення страхової суми за шкоду життю і здоров'ю. Пропонувалося закріпити суму на одного потерпілого і на все страхове подія.
Повідомлялося, що в серпні українці придбали 7,3 тис. нових легкових авто та 10,3 тис. імпортованих машин, бувших в експлуатації. Така кількість первинних реєстрацій автомобілів з пробігом є новим рекордом для національного ринку.