Минулий і цей роки показують зростання конкуренції на ринку, але поки цього все одно недостатньо. А три вітчизняних монополіста просто не можуть виконувати всі роботи. Тобто конкуренцію необхідно продовжувати стимулювати. І тут один спосіб - підвищення прозорості торгів. Система ProZorro, це треба говорити відкрито, в дорожній галузі не працює досить ефективно.
Про це в інтер'ю для DT.UA сказала голова Укрдорінвесту Олена Криворучко. За її словами, тут все ще присутня банальна змова компаній, коли три великих гравця напередодні відкритого тендеру збираються і домовляються між собою, хто виграє, а хто програє, хто буде виконувати роботи по факту, а хто піде на субпідряд.
"Ми вивчали закупівлі в багатьох країнах, ця проблема актуальна і для них, але там зі змовами жорстко борються, а компанії, викриті у змові, більше не можуть брати участь у торгах. В Україні такої практики немає. І на сьогоднішній день дорожня галузь є ідеальним майданчиком для змови учасників торгів. За рахунок цього всі вони так чи інакше залишаються задоволені результатом", - зазначила керівник Укрдорінвесту.
Криворучко вважає, що саме із збільшенням кількості іноземних підрядників на українському ринку з року в рік стає все складніше домовлятися. "Для іноземного підрядника перемога на тендері - це гарантія того, що він не даремно витратив кошти на відкриття представництва, перенесення потужностей, підготовку документації. Це його прямі витрати, і він готовий боротися за те, щоб вони не були марними, і його норма рентабельності зберігалася", - підкреслила вона.
Детальніше про проблеми українських доріг читайте у матеріалі Юлії Самаєвої "Дорожні жнива" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".