Протест із польськими перевізниками вирішать, але він не останній – оглядач

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Протест із польськими перевізниками вирішать, але він не останній – оглядач © EPA-EFE/Darek Delmanowicz
На разі ж слід очікувати ситуативних блокувань пунктів пропуску.

Протест польських перевізників із блокуванням пунктів пропуску в Україну, ймовірно, матиме хвилеподібний характер — активна блокада чергуватиметься з нормальною, безперешкодною роботою пунктів пропусків, пише у матеріалі  «Чи поступиться Україна тиску польських перевізників?» Володимир Кравченко.

Автор зазначає, що оскільки  перевізники не настільки впливові, як фермери, а офіційна влада Польщі не підтримує протест, він, ймовірно буде врегульований, однак це затягнеться через принципову позицію України.  

«Якби Київ пішов на певні поступки протестувальникам (наприклад, у питанні окремої смуги для порожніх фур в «еЧерзі»), ситуація нормалізувалася б швидше. Однак, у Мінінфраструктури України й чути про це не хочуть, оскільки вважають вимоги польських автоперевізників дискримінаційними стосовно інших перевізників, зокрема турецьких», - вказує він на труднощі в переговорах.

При цьому оглядач прогнозує, що з наближенням переговорів про реальний вступ України в Європейський Союз ситуації на кштал блокування польськими перевізниками чи фермерами пунктів пропуску на кордоні з Україною будуть ставити частішими.

«Однак кордон не має бути інструментом тиску та маніпуляцій. Особливо під час війни. Й Києву необхідно продемонструвати, що бізнес не має вдаватися до такого важеля, оскільки для захисту власних інтересів є й інші способи», - резюмує він.

Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники заблокували для проїзду вантажного транспорту три пункти пропуску «Корчова – Краківець», «Гребенне – Рава-Руська», «Дорогуськ – Ягодин». Вони планують пропускати одну вантажівку на годину. Акція блокади запланована до 3 січня. 

Протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм, посилення правил перевезення, запровадження окремої черги в "єЧерзі" для транспорту із номерами ЄС, створення окремої черги для порожніх вантажівок, забезпечення доступу до системи "Шлях".

Нагадаємо, проблему квот, які польська сторона раніше видавала українським автоперевізникам,  було розв’язано влітку 2022 року підписанням угоди про «транспортний безвіз», яка діє до липня 2024 року.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі