Нестабільна обстановка в країні і зростання курсу долара обвалюють український авторинок, який є одним з найбільш чутливих індикаторів споживчих настроїв громадян. Про це у своїй статті для ZN.UA пише економіст Андрій Блінов.
Востаннє обвал продажів нових автомобілів в Україні фіксувався в 2009 р., коли вибухнула економічна криза. Нових моделей було продано на 74% менше, ніж роком раніше. Після цього ринок трохи підріс, і в країні стало продаватися 200-220 тис. нових авто в рік (до кризи 2008-го парк поповнювався щорічно на 500-600 тис. автомобілів).
Проведене ZN.UA опитування дилерів автомобільних компаній показало, що в середньому оператори очікують падіння ринку в цьому році на 40% - до 120 тис. авто. Причому це з урахуванням тих маркетингових ходів, які зробили продавці.
За даними інформаційно-аналітичної служби AUTO-Consulting, у першому кварталі 2014 р. продажі нових легкових автомобілів в Україні впали на 16,4%.
Слід розуміти, що таке неглибоке падіння сталося за рахунок активних продажів в січні-лютому, коли курс долара тільки починав зростати. У березні продажі вже впали на 51%, а в квітні-травні тенденція на тлі подальшого ослаблення національної валюти, анексії Криму і війни на Сході тільки посилилася.
Дійшло до того, що компанії-дилери марок Renault і Skoda в період стрімкого обвалу національної валюти навіть заявляли про призупинення продажів кінцевим споживачам у зв'язку з неможливістю зафіксувати ціни в національній валюті.
Як зазначає економіст, якщо значення кримського ринку в загальноукраїнських масштабах невелика (близько 3% продажів), то ринок Донбасу - ємний. У Донецькій і Луганській областях купується кожен п'ятий автомобіль в Україну. А разом з Одеською, Харківською та Дніпропетровською областями - це вже понад 40% ринку.
Єдиний сегмент, де продажі в першому кварталі нинішнього року зросли (на 22,7%), - це бюджетні авто вартістю до 6,5 тис. євро (близько 100 тис. грн).
На авторинку люди купують нові машини переважно за рахунок своїх заощаджень - і вони купують ту, на яку змогли накопичити. До кризи найбільш ходовими моделями були автомобілі вартістю 10-15 тис. євро. Або 100-160 тис. грн за старим курсом. За нинішнім курсом це 6-10 тис. євро, і не дивно, що основний попит зараз знаходиться саме в цій ціновій категорії.
Подробиці читайте в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна" у статті Андрія Блінова "Автодзеркало споживчих настроїв". !zn
Читайте також:
"АвтоВАЗ" припинив поставляти автомобілі в Україну
У 2014 році кожен третій випущений в Україні автомобіль буде китайським
Введення спецмит не продемонструвало позитивного ефекту для вітчизняних автовиробників