Приведення екологічних податків до стандартів ЄС може дати до 8% доходів бюджету

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
Експерт пропонує підвищити адміністративну і фіскальну ефективність екологічного податку в Україні.

У разі приведення вітчизняної системи екологічних податків до стандартів ЄС їх частка у зведеному бюджеті України могла б збільшиться до 6-9% в порівнянні з нинішнім рівнем в майже 3 млрд грн, або лише 1% податкових надходжень.

Про це в статті для ZN.UA пише Оксана Веклич, д.е.н, професор, головний науковий співробітник Інституту економіки природокористування та сталого розвитку НАН України.

Експерт пропонує з метою наближення до податкового законодавства ЄС переглянути структуру нинішньої вітчизняної системи екологічного оподаткування аналогічно прийнятої в країнах - членах ОЕСР і ЄС. На її переконання, доцільно дотримуватися відповідної класифікації податків, які складаються з нижчезазначених основних чотирьох груп податків/платежів.

Зараз в країнах - членах ОЕСР та Євросоюзу оподаткуванню екологічним податком підлягають дії юридичних і фізичних осіб, що тягнуть за собою негативні наслідки, пов'язані з погіршенням стану навколишнього середовища.

Згідно з базою оподаткування екологічні податки в цих країнах офіційно діляться на чотири основні групи: 1) енергетичні (включаючи податок на двоокис вуглецю); 2) транспортні; 3) податки на забруднення (включаючи податки на відходи та податки на продукти, що забруднюють навколишнє середовище); 4) ресурсні податки - платежі за природні ресурси (включаючи нафту і газ).

Варто відзначити, що в проекті податкової реформи на сайті МЕРТ взагалі пропонується "скасувати численні спеціальні податки і збори, які сумарно генерують 2% доходів державного бюджету". Натомість пропонується якийсь, м'яко кажучи, науково некоректний ресурсний податок, зазначає вчений. У проекті ж концепції від Міндоходів екологічному податку залишили право на існування, принаймні, в спотвореному вигляді.

Крім того, зазначає Веклич, вона вважає за необхідне "перманентно підвищувати ставки екологічних податків на базі науково обґрунтованих оцінок до рівня, при якому вони виконували б не лише фіскальну функцію, але і стимулюючу, сприяючи впровадженню екологічного менеджменту і діяльності по зниженню рівня забруднення навколишнього середовища".

На думку Веклич, пропонуючи довільну перетасовку податків всупереч їх сутнісної науково і законодавчо обґрунтованої класифікації, чиновники, спираючись на проекти "папєрєдніков", "не дуже зважено" підійшли до дуже серйозного завдання.

Більше читайте у статті "Як нашкодити екологічному оподаткуванню?" в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна". !zn

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі