Російські судна незабаром не зможуть залишати порти через відмову компанії Регістр Ллойда Вояж Рус продавати та оновлювати всі свої продукти та сервіси в РФ, а саме електронні навігаційні карти. Про це повідомляє "Новое время".
Більшість російських суден використовують електронні навігаційні карти C-MAP. Донедавна їх постачала компанія Регістр Ллойда Вояж Рус, російський офіс якої зареєстрований у Санкт-Петербурзі. Вона вже офіційно повідомила російських клієнтів, що припиняє продаж та оновлення всіх своїх продуктів та сервісів через розв'язану Росією війну в Україні.
"Картографічні продукти мають строкову та безстрокову ліцензію. Близько 99% судів використовують строкову ліцензію. До певної дати необхідно внести черговий платіж за користування картографічним продуктом. У цьому випадку протягом усього року надходять свіжі коректури. І судна, що ходять за електронними картками, отримують у портах ці оновлені продукти і після цього вже виходять у море", - розповів гендиректор російської компанії НавМарин Олексій Мігалін.
За його словами, без оновлення електронних картк інспекція портів не випустить судна в рейс. Це може статися як на російській стороні, так і за межами РФ. В останньому випадку судно не зможе повернутись додому
Закінчення ліцензії на картографічну продукцію може статися й під час перевезення вантажу. Щоправда, якщо на суднах є комплект паперових карток і вони відкориговані, то безпеку плавання все-таки буде дотримано.
"На сьогоднішній день ситуація з оновленням електронних карт — це реальна проблема. І вона стоїть дуже гостро, тому що судна під російським прапором залишатимуться в іноземних портах, щодо них вводитимуться різноманітні санкції і в кінцевому підсумку це може призвести до конфіскації судна ", - додав Мігалін.
Раніше повідомлялося, що пакет санкцій ЄС, запроваджений 9 березня, передбачає обмеження на постачання до РФ технологій морської навігації та радіозв'язку.
Країни Європейського союзу готуються колективно закрити свої порти для суден із Росії. При цьому до офіційного рішення Євросоюзу найбільші контейнерні компанії світу зупинили прийом замовлень на перевезення вантажів до Росії.
Великобританія вже прийняла рішення відмовити у заході до британських портів усім судам, які належать, експлуатуються, контролюються, зафрахтовані, зареєстровані чи плавають під прапором Росії.
Канада наслідувала цей приклад, заявивши, що закриє свої порти для суден, що належать Росії.
Нагадаємо, напередодні війни Росія влаштувала блокаду морських портів України.