"Цього року для нас неймовірно важливо збудувати дорогу на Маріуполь. Це завдання номер 1. Бо це українське місто, яке зараз є таким собі логістичним островом. Це не має так бути. Попередня дата 18 жовтня, ми плануємо відкрити цю дорогу", - заявив прем'єр.
Про це він сказав під час зустрічі з журналістами 30 серпня, передає Економічна правда.
За словами голови уряду, "уже місяць там триває будівництво і вдень, і вночі, бо потрібно встигнути у цьому сезоні.
"Після цього не можна взимку будувати. Далі починаються природні особливості", - додав він.
Гончарук також розповів, що на наступний рік готується стратегія по дорогах.
"Ми очікуємо, що кожен рік ми будемо збільшувати фінансування на будівництво доріг. Додаткові кошти ми плануємо взяти за рахунок наведення ладу зі сплатою акцизів.
Тобто треба прибрати тінь з ринку паливно-мастильних матеріалів. Якщо ти хочеш будувати дороги, мусиш боротись з корупцією", - зазначив прем'єр.
"У нас є 24 тисячі (кілометрів – ред.) так званих mainrouds (головних доріг – ред.). Ми маємо їх зробити за наступні 5 років. Це дуже амбітна мета. Це не означає, що їх має бути збудовано з нуля. Це означає, що вони мають бути приведені у хороший і задовільний стан", - підкреслив Гончарук.
Минулий уряд запланував на наступний рік 75 мільярдів на дороги. На питання, чи планує новий уряд більше, прем'єр відповів: "Звичайно".
"Але ще раз, це кошти, які надходять від того, як люди купують паливо. Тобто логіка яка: ти купуєш літр бензину, а там у вартості по суті сидить податок на дороги. По факту у нас в Україні дороги платні, але ти платиш не за якусь конкретну дорогу, а за всі. З цієї точки зору, якщо ти їдеш автомобілем з Києва на Одесу, то дорога є платною, тому що ти все таки за неї заплатив. Протсто заплатив, коли купував бензин.
Тому ці кошти надійдуть у дорожній фонд. І ми очікуємо, що отримаємо додаткові кошти, коли наведемо порядок на ринку паливно-мастильних матеріалів. Ви ж знаєте, що у нас маса "сірих" заправок, яких ти не бачиш, в бюджет нічого не отримуєш", - пояснив він.
"Зараз ми думаємо над оновленням менеджменту і власне вже є новий міністр Влад Криклій. Він досить сучасний молодий, амбітний хлопець. І одним з головних завдань є оновлення і підсилення цієї вертикалі, яка відповідає за дороги.
Нам потрібно набрати туди дуже сильну команду менеджерів, які за наступний рік зроблять, я хотів би щоб вдвічі більше. Але про реальні цифри ми поговоримо через місяць, коли буде програма", - зазначив Гончарук.
"Дороги потрібно будувати і це один з пріоритетів, які поставив президент і для нас це дуже-дуже важливо", - запевнив він.
Керівник Укравтодору Славомір Новак повідомив, що на ремонт 24 тисяч кілометрів доріг необхідно 300-350 мільярдів гривень. Про це він повідомив в інтерв'ю DW.
За його словами, в 2017 році Світовий банк оцінив ремонт доріг в 150 мільярдів гривень.
"Відразу хочу сказати, що це не 150 млрд. Буде набагато більше. Ми зараз це рахуємо. В Україні майже немає власного виробництва бітумів. Підрядники 80% всіх бітумів імпортують з Польщі, Білорусі, Туреччини, інших країн", - підкреслив він.
Новак додав, що Укравтодор готує з командою президента Володимира Зеленського нову програму з ремонту доріг до 2025 року.
"24 тисяч кілометрів за 5 років - це можливо. Вважаю, на 24 тисячі десь приблизно 300-350 млрд грн може бути. Ми повинні бути готові на щось таке", - сказав голова Укравтодору.
Варто відзначити, що всього в Україні близько 170 тисяч кілометрів доріг.