Трудова книжка є основним документом, що підтверджує стаж роботи до 1 січня 2004 року, до набрання чинності Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Якщо в ній містяться помилки, то це може вплинути на кількість стажу і на право на пенсію. Фахівці Головного управління Пенсійного фонду України в Києві пояснили, як запобігти цьому.
Вони зазначили, помилки в оформленні трудової книжки – одна з причин відмови в призначенні пенсії або втрати частини страхового стажу, та, відповідно, зменшення розміру пенсійної виплати.
Щоб уникнути проблем:
- уважно ознайомтесь з інструкцією до оформлення трудової книжки, яка є на третій сторінці обкладинки цього документа;
- при прийнятті на роботу має бути відповідний запис: дата, назва посади, назва організації чи підприємства, номер та дата наказу, підпис керівника та його прізвище (ПІБ), печатка;
- має бути повний запис про зміну назви підприємства або про реорганізацію, якщо такі зміни відбувались;
- зверніть увагу на те, щоб в трудовій не було «дописів» іншим чорнилом до попередніх записів про прийняття чи звільнення. Такий «допис» важливо правильно оформити окремим записом. Запис має бути завірений – «доданій інформації вірити», печатка та підпис уповноваженої особи;
- при зміні прізвища важливо вказати назву документу, згідно з яким відбувається зміна, вказати ким і коли виданий;
- зверніть увагу на правильність назви підприємств, зафіксованих в трудовій книжці, дат, номерів наказів.
Війна, яку розпочала Росія, змусила багатьох українців покинути свої домівки та переїхати в більш безпечні регіони. Часто в таких ситуаціях люди гублять важливі документи. Нагадаємо, як діяти, якщо є право на пенсію, але не вистачає документів.