Координатори протесту польських перевізників, які блокують пункти пропуску з Україною, вирішили продовжити блокаду пункту пропуску «Ягодин-Дорогуськ» на українсько-польському кордоні до 1 лютого 2024 року. Про це на своїй сторінці у Facebook заявив один з лідерів польських перевізників Рафал Меклер.
«Ми подали ще одну заявку. Протест у Дорогуську продовжено до 1 лютого 2024 року. Прийнято без застережень», - написав він.
Меклер також анонсував розширення блокади на четвертий пункт пропуску «Медика-Шегіні» з 23 листопада, однак його блокуватимуть не перевізники, а фермери.
Зазначимо, що один із найактивніших організаторів блокади Рафал Меклер є власником логістичної фірми Rafał Mekler TRANSPORT, яка возить вантажі в Білорусь та Росію. Також він є головою люблінського осередку ультраправої партії «Конфедерація», яка виступає за співпрацю з Росією, проти зближення Польщі та США, визнає російським Крим, та говорить про необхідність виходу Польщі із Європейського Союзу.
Нагадаємо, що через протест польських перевізників, що почався 6 листопада, на ПП "Ягодин-Дорогуськ", "Краковець-Корчова" і "Рава-Руська – Гребенне" заблоковані кілька тисяч вантажівок, а черги подекуди сягають 40 кілометрів.
Протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм, посилення правил перевезення, запровадження окремої черги в "єЧерзі" для транспорту із номерами ЄС, створення окремої черги для порожніх вантажівок, забезпечення доступу до системи "Шлях".
Виконавчий орган ЄС заявив минулого тижня, що будь-яке повторне запровадження дозволів або квот на автомобільні перевезення з України є юридично неможливим, оскільки це порушить чинну угоду між ЄС і Києвом. У Єврокомісії вже обговорюють можливий початок карної процедури у зв’язку із порушенням польською владою положень регламенту ЄС про лібералізацію торгівлі з Україною, термін дії яких продовжили до червня 2024 року.
Раніше організатори блокади заявляли, що отримали дозвіл на акцію протесту до 3 січня 2024 року.
Поки що переговори між українською та польською сторонами не дали результатів. Блокада кордону у відносинах Києва та Варшави нова стара проблема. І оскільки перевізники не настільки впливові, як фермери, а офіційна влада Польщі не підтримує протест, він, імовірно буде врегульований. До того ж ця історія шкодить самій Польщі. Детально про це читайте у статті Володимира Кравченка «Чи поступиться Україна тиском польських перевізників?» на ZN.UA.