Покупці ґаджетів значно переплачують за авторський контент посередникам

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Покупці ґаджетів значно переплачують за авторський контент посередникам
Посередники намагаються підвищити тарифи.

Покупців ґаджетів переплачують, але практично мало хто про це знає. Також покупці не знають, що переплачені гроші опиняються в розпорядженні організацій колективного управління (ОКУ) і теоретично призначені для компенсації авторам легального контенту за його «скачування» з Інтернету: аудіо, відео, копіювання й друк книжок. Про це у своїй статті пише Сергій Следзь, редактор відділу мікроекономіки та бізнесу DT.UA, кандидат економічних наук.

«Усе б нічого, але збори згідно із законом України стягують за скачування легального контенту (яким, як показало дослідження GFK-2020, користуються лише 16% українців), а «килимові бомбардування» новими тарифами накривають усі 100% завезених ґаджетів. Та й апетити посередників зростають, — попри коронакризу, ОКУ прийняли рішення суттєво підвищити свої тарифи на продавану техніку й навіть на офісний папір. Але замість грошей одержали головний біль. 18 червня імпортери та виробники техніки за підтримки Європейської Бізнес Асоціації провели круглий стіл за участі Міністерства розвитку економіки, торгівлі й сільського господарства, на якому обговорювали не просто справедливу систему оплати відрахувань за авторський контент, а систему, що взагалі не передбачає наявності посередників», - пише автор.

Для вирішення наболілих проблем необхідно створити Антикризову робочу групу за участі Мінекономіки, яка зможе закласти основи для побудови справедливої системи оплати відрахувань за авторський контент.
На думку автора, поки слід призупинити дію несправедливих норм закону з обов’язкової оплати за приватне копіювання і в рамках робочої групи розробити сучасну систему компенсації авторам контенту.
«Із кожним днем споживання дедалі більше переміщується з фізичних носіїв в Інтернет. Ми вважаємо стару систему збору роялті не повністю прийнятною в цифровому світі. Крім того, постачальники легального контенту (дистриб’ютори) надають його безпосередньо споживачам (ендюзерам). І також можуть повертати роялті безпосередньо власникам контенту. І виникає запитання: навіщо нам взагалі сторона між ендюзером, дистриб’ютором і правовласником?» — резюмувала керівниця департаменту мобільних пристроїв компанії Samsung Elecrtonics Україна Елліна Лебедєва.

Більш детально читайте в статті Сергія Следзь, редактора відділу мікроекономіки та бізнесу DT.UA, кандидата економічних наук – «Боротьба з піратством збільшенням вартості техніки».

 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі