Cьогодні в рамках спільних проектів з міжнародними фінансовими організаціями "Укрдорінвест" реалізує контракти OPRC (Output and Performance-based Road Contract), коли підрядник не лише відновлює дорогу, а й займається її поточним утриманням. Якщо на полотні з'являються ями, підрядник повинен їх якомога швидше ліквідувати, інакше на нього чекають серйозні штрафи.
Про це в статті для DT.UA пише Олена Криворучко, директор ДП "Укрдорінвест". За її словами, раніше це були лише пілотні проекти, втім, вони стали настільки успішними, що зараз усі усвідомили необхідність віддавати утримання доріг приватним компаніям, які будуть не тільки будувати, але і зберігати полотно.
"Нарешті, істотним позитивним фактором можна вважати прийняття в першому читанні нового проекту закону про концесії. Після того, як проект буде доопрацьований та остаточно прийнятий, уже в середньостроковій перспективі в Україні можуть з'явитися платні дороги, на будівельний ринок України можуть зайти американські та європейські компанії, з'явиться конкуренція і, відповідно, якість ремонтів підвищиться. Але це лише перспективи, і аби їх втілити, необхідно докласти чимало зусиль. Наразі ж стан доріг в Україні найчастіше є критичним, - зазначає експерт. - Звичайно, вже можна побачити деякі позитивні зрушення і щодо співпраці з МФО, і щодо підписання контрактів OPRC, але подальшу роль у відновленні дорожнього господарства України мають відіграти Дорожній фонд, децентралізація і концесії. Якщо всі ці складові спрацюють на відмінно, лише через 5–7 років стабільного фінансування та якісної роботи ми зможемо говорити про серйозні позитивні зрушення в дорожній галузі, які сприятимуть інтеграції України в загальноєвропейську дорожню систему".
Детальніше про проблеми з українськими дорогами читайте у матеріалі Олени Криворучко "Як відновити українські дороги: кредити, OPRC і Дорожній фонд" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".