Автор зазначає, що "Укрзалізниця" регулярно фігурує в скандалах із закупівлею матеріально-технічних ресурсів і найяскравішою ілюстрацією ситуації в компанії є закупівлі дизельного палива.
Експерт вказує, що раз і назавжди ліквідувати корупцію при закупівлі дизельного палива могло б впровадження формульного принципу ціноутворення, про який говориться вже третій рік (з яких останній рік - при нині вже екс-главі "Укрзалізниці" Балчуні). Незважаючи на це. реформу саботує менеджмент держкомпанії, який позбудеться важелів впливу на постачальників, а отже, корупційних доходів.
"За даними Балчуна, чистий прибуток "Укрзалізниці" за перше півріччя 2017-го становив 122,5 млн грн. А тільки на закупівлях у "Вог Аеро Джет" і "Трейд Коммодіті" цього року відомство переплатило мінімум 163 млн грн. Тільки за рахунок дизеля фінансовий результат можна було б подвоїти!", – йдеться в статті.
Раніше міністр інфраструктури України Володимир Омелян в інтерв'ю DT.UA заявив, що менеджмент "Укрзалізниці" здійснює закупівлю палива та комплектуючих для потреб компанії за необґрунтовано завищеними цінами, у той час як тендери на закупівлі проводяться з порушеннями.
Детальніше про практику закупки "Укрзалізницею" дизельного палива читайте в статті Сергія Куюна "Стоп-кран для формули ціни" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".