Економіка вчить, що прямі і, здавалося б, найбільш очевидні рішення у реальності часто виявляються не зовсім вірними. Особливо це актуально в сфері економічних реформ, пише у своєму матеріалі для DT.UA старший економіст CASE Україна, член Несторивськой групи Володимир Дубровський.
"Непродумані, не з того боку розпочаті реформи породжують "проміжних переможців" (як назвав їх Джоел Хеллман), які не дають їх закінчити, бо в їхніх інтересах - зберігати ситуацію "часткових реформ", яка часто гірша, ніж була початково.", – зазначає автор.
Йдеться про закони 128 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та 129, який з тими ж цілями змінює Податковий кодекс. На думку автора, обидва закони спрямовані проти ФОП і можуть погіршити ситуацію в економіці. Хоча, на перший погляд, ініціативи правильні.
"На перший погляд людини, яка не обізнана в темі, у цьому немає нічого особливо поганого. Адже справді частина ФОП торгує контрабандним товаром, оскільки може не підтверджувати його походження документально. А ще частину псевдофопів використовує середній бізнес, щоб уникнути податків через "дроблення". Чому б не закрити ці "схеми", якщо ми про них знаємо? Ну постраждають кількасот тисяч ні в чому не винних ФОП, але ж ліс рубають - тріски летять… Зате покінчимо з контрабандою. А то "доти, доки товар можна продати без документів, вона йтиме, хоч німців на митницю постав", як полюбляє казати один з лобістів такого рішення, втіленого в згаданих вище законах. Здавалося б, усе просто й логічно? Не поспішайте з висновками, простота буває оманливою і навіть гіршою за крадіжку. Як відомо, будь-яка складна проблема має хоча б одне хибне рішення, і це саме той випадок", – зазначає експерт.
10 вересня народні депутати проголосували за пакет законів про використання касових апаратів (РРО) у торгівлі - для фізосіб-підприємців з оборотом до 1 мільйона гривень на рік встановлюється перехідний період до 2021 року.
З 1 січня 2021 року Фопи на єдиному податку 2-4 груп будуть зобов'язані використовувати РРО або ПРРО - ці правила, як і раніше, будуть стосуватися суб'єктів господарювання у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, які розраховуються в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг).
Детальніше про те, чому обрані урядом шляхи реформування економіки у сфері ФОП не зовсім вірні, чому закони 128 і 129 принесуть більше шкоди, аніж користі і чому особливого впливу на боротьбу з контрабандою та ухиленням від податків вони не нададуть, читайте у матеріалі Володимира Дубровського "Пастка фискалізаторів" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".