Індійські покупці російської нафти, які протягом останніх місяців були важливим «рятівним колом» для Кремля, опинилися під тягарем все більш жорстких вимог з боку фінансистів, які остерігаються порушувати західні санкції — «головний біль», який сповільнює транзакції і загрожує, принаймні тимчасово, знизити рекордні потоки нафти РФ в Індію. Про це пише Bloomberg.
За словами керівників нафтопереробних заводів і банків, необхідність довести, що російський імпорт відповідає обмеженням у 60 доларів за барель, встановленим країнами G7, тепер вимагає додаткових кроків і перевірки офіційних рахунків-фактур, контрактних документів, а також інформації про доставку і страхування - деталей, які раніше не вимагалися.
Як наслідок, індійські нафтопереробники працюють в напруженому режимі, повідомили керівники двох державних підприємств і двох банків Індії, які попросили не називати їхніх імен, оскільки не мають права виступати публічно. Вони додали, що перевірки можуть сповільнити темпи погоджень і потенційно вплинути на закупівлі Індії в РФ.
Для Москви цей час не є випадковим. Обмеження зростають саме тоді, коли покупцям також потрібно отримати поставки від довгострокових постачальників, таких як Саудівська Аравія, якою знехтували на користь закупівель у Росії протягом 2022 року, щоб виконати контракти, узгоджені на фінансовий рік, що закінчується 31 березня.
Залишившись без європейського ринку після вторгнення в Україну, Москва стала більш залежною, ніж будь-коли, від своїх найбільших покупців нафти в Індії та Китаї. ЄС намагається зупинити потоки російської нафти в регіон і обмежити можливості своїх банків, страховиків і вантажовідправників працювати з РФ. Тим часом, межа цін на нафту, встановлена країнами G7, має на меті утримати нафту на ринку, водночас скоротивши доходи, які надходять до Кремля і його військової машини.
Для нафтопереробних заводів дотримуватися цього ліміту не завжди просто. Керівники нафтопереробних заводів повідомили Bloomberg, що більша частина російської нафти закуповується на умовах доставки в порт, яка враховує загальну ціну вантажу, включаючи витрати на транспортування і страхування. Це ускладнює надання доказів окремої вартості вантажу на так званому базисі «франко-борт» (звільнення від відповідальності постачальника на борту судна), який вимагають банки.
Банкіри підкреслили, що вони вимагають лише те, що дозволить убезпечити себе від ненавмисного порушення правил. Вони додали, що ця патова ситуація між нафтопереробниками і банками призводить до уповільнення угод.
За словами керівників нафтопереробних заводів, Індія продовжить імпортувати великі обсяги російської нафти за зниженими цінами. Однак потоки все ще можуть сповільнитися в найближчі тижні на користь інших закупівель.
Індія відіграє все важливішу роль на світових нафтових ринках, купуючи більше дешевої російської нафти та переробляючи її на паливо для Європи і США. При цьому країна не зіштовхнулася зі значною громадською реакцією, оскільки досягає подвійної мети Заходу — зменшити енергетичні доходи Москви і водночас запобігти «шоку» від перебоїв з постачанням нафти. В той час, коли Європа посилює санкції, Індія буде займати все більш центральне місце на «світовій нафтовій мапі», яка була перекроєна через війну РФ проти України. Про це пише Bloomberg.