Надокучають колектори під час війни: розповідаємо, як діяти

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Надокучають колектори під час війни: розповідаємо, як діяти
Кількість скарг на надокучливість і часто-густо сумнівні методи роботи колекторів не меншає.

Попри те, що під час війни колекторам офіційно обмежили право на дзвінки, зокрема, 27 липня Верховна Рада ухвалила законопроєкт №7414, який забороняє кредитодавцям та колекторським компаніям вживати заходів для повернення простроченої заборгованості щодо захисників України, скарг на надокучливість і часто-густо сумнівні методи роботи колекторів не меншає. Як діяти у таких випадках, в матеріалі для ZN.UA розповідає аналітик компанії "Центр біржових технологій" Максим Орищак.

Отже, у червні 2022 року народні депутати прийняли у першому читанні законопроєкт №7441-1, який передбачає списання чи заморожування боргів за кредитами, що їх видавали українцям на купівлю нерухомості чи транспорту до початку широкомасштабного нападу РФ на Україну. Відповідно, у разі остаточного прийняття цього законопроєкту власники цих заборгованостейзможуть, повідомивши колекторів про природу свого боргу, уникнути надокучливого спілкування із ними. Але слід наголосити, що документ стосується виключно кредитного житла чи транспорту, знищеного або пошкодженого під час бойових дій. Отже, якщо ви просто втратили роботу під час війни або заборгували банку, взявши гроші на інші потреби, це не аргумент для колекторів почекати з виплатами.

27 липня Верховна Рада ухвалила закон №7414, який забороняє кредитодавцям та колекторським компаніям вживати заходів для повернення простроченої заборгованості щодо захисників України. Заборонено стягувати борги у військових, бійців територіальної оборони, волонтерів і внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Отже, якщо ви належите до згаданих вище категорій громадян, для того, щоб надокучливі дзвінки припинилися, потрібно повідомити колекторську організацію про наявність одного зі статусів електронною поштою.



Але, якщо ви не належите до згаданих вище категорій громадян, слід пам'ятати кілька загальних правил.

Будь-які погрози боржникам із боку колекторів — це неприйнятна і заборонена законом форма спілкування. З 2021 року законодавчо закріплено принципи взаємодії колекторів із боржниками, у рамках яких чітко прописано, що така взаємодія передбачає:

  • невтручання в особисте життя боржника (це означає, що не можна йому погрожувати, телефонувати вночі або турбувати дзвінками родичів боржника);
  • сумлінність колекторів (це означає, що вони при своїй роботі можуть вказувати лише реальні заборгованості, підтверджені документами про борг);
  • нерозповсюдження інформації про особу споживача (тобто нерозголошення відомостей про борги людини на роботі, серед родичів, знайомих тощо).

При цьому колектори можуть проводити з вами телефонні переговори про заборгованість чи особисті зустрічі лише в присутності адвоката. Важливий пункт — колектори не мають права приїжджати до вас додому, на роботу, до ваших рідних тощо.

У разі будь-якого із зазначених вище порушень боржник має право скаржитися до суду, а доведення вини колектора у таких випадках загрожує йому кримінальною відповідальністю за здирництво.

Детальніше про це читайте в статті Максима Орищака "Дзвонять колектори. Що відповідати й що робити".

 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі